به همت خیران و گروه جهادی صورت گرفت؛

آزادی ۸ زندانی در جیرفت

رییس اداره زندان جیرفت گفت: ۸ نفر از مددجویان زندانی جرائم عمد و غیرعمد زندان جیرفت به همت خیران و گروه‌ جهادی مسجد امام علی (ع) جیرفت آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا شریفی، رییس اداره زندان شهرستان جیرفت با اشاره به آزادی هشت نفر از مددجویان زندانی در جیرفت گفت: ۳ نفر از  این مددجویان  به وسیله کمک های ستاد دیه و ۵ نفر نیز به همت گروه جهادی مسجد امام علی (ع) جیرفت  آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

او افزود: در مجموع، بدهی سه نفر از مددجویان زندانی جرائم غیرعمد هزار و ۱۱۵ سکه بهار آزادی، معادل ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که با تلاش و پیگیری واحد مددکاری و کمیته صلح و سازش، پس از توافق به مبلغ ۱۳۷ میلیون تومان رضایت داده شد که از سوی ستاد دیه به شاکیان پرونده به صورت بلاعوض پرداخت شد.

شریفی تصریح کرد: شاکیان ۵ نفر از مددجویان زندانی که میزان بدهی آنان ۷۰ میلیون تومان بوده، پس از تلاش و پیگیری گروه جهادی مسجد امام علی (ع)  جیرفت و کمیته صلح و سازش اداره زندان جیرفت به ۴۴ میلیون تومان رضایت دادند که  این مبلغ از سوی این گروه جهادی جمع آوری و به حساب شکات واریز و زمینه آزادی مددجویان فراهم شد.

او از تلاش مددجویان حوزه قضایی و گروه‌های جهادی قدردانی کرد و گفت: با تلاش و همت افراد خیر می‌توانیم در مسیر آزادی زندانیان گام‌های خوبی برداریم.

حجت الاسلام رضا سعادت فر، امام جمعه شهرستان جیرفت نیز در این مراسم با بیان اینکه کمک به افراد نیازمند از تاکیدات کلام وحی و شریعت اسلام است، گفت: این حرکت، ثواب بسیار زیادی برای افرادی که در این زمینه تلاش کردند، دارد و این عمل، مورد پسند خدای متعال است.

مختاری رئیس دادگستری شهرستان جیرفت نیز در این مراسم گفت: با توجه به تاکیدات رییس قوه قضاییه و رییس سازمان زندان‌ها، این حرکت یک حرکت انسانی و اسلامی است.

او افزود: یکی از دغدغه‌های حوزه‌های قضایی، رفع مشکلات مددجویان و آزادی آنان است که این امر، مستلزم همکاری و تعامل سایر نهاد‌ها با حوزه قضایی و اداره زندان است تا بتوان برای آزادی مددجویان گام های موثری برداریم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار