قطب تولید مرغ، درگیر گرانی/ مردم قدرت خرید ندارند

در چند روز گذشته قیمت مرغ در خراسان جنوبی به ۳۶ هزار تومان رسیده بود، اما در روز چهارشنبه با چند پله سقوط به ۲۹ هزار تومان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  چند وقتی است تیتر یک رسانه‌ های کشوری و رسانه‌ های خراسان جنوبی است، روز به روز رکورد جدیدی را می‌زند رکوردی که روزانه مردم را شگفت زده می ‌کند.

خبری که قیمت مرغ را ۳۶ هزار تومان گزارش داد، تاکنون بار‌ها و بار‌ها از پرواز قیمت مرغ در خراسان جنوبی گزارش منتشر کردیم در بیشتر این گزارشات نتوانستیم از مسئولان سازمان صمت استان گفت وگویی درج کنیم چرا که توپ گرانی مرغ بین مسئولان صمت و جهاد استان پاسکاری می ‌شود.

مسئولان می‌گویند هرچه مردم برای خریدش بیشتر هجوم ببرند افزایش قیمت پیدا می‌کند، همین که مردم می‌فهمند مرغ روند افزایش قیمتی دارد با هجوم به مراکز عرضه تعداد زیادی را خریداری می ‌کنند، اما مردم هم می‌گویند قیمت گوشت قرمز در استان ۱۰۰ هزار تومان است و چون بیشتر مردم قدرت خرید گوشت قرمز را ندارند به سمت مرغ رفته اند، اما با قیمت ۳۶ هزار تومن گویی باید با مرغ هم خداحافظی کرد.


بیشتر بخوانید


حال سوال اینجاست، چرا باید در استانی که قطب تولید مرغ است مردم هر روز نگران افزایش قیمتش باشند؟

در روز گذشته بود که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم در روز‌های نه چندان دور شاهد کاهش قیمت مرغ خواهند بود گفت: مرغ به عنوان یک کالای اساسی مردم است که از ۱۰ روز گذشته تا کنون روند صعودی داشته و کسانی که ماه قبل مرغ را به هزار زحمت و سختی تهیه می‌کردند حال دیگر با این قیمت‌ها همان را هم نمی‌توانند تهیه کنند و به دنبال مرغ منجمد هستند.

حجت الاسلام نسایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی گفت: مقرر شد تحت هیچ شرایطی مرغ زنده و کشتار از استان خارج نشود و همه مرغ فروشان باید هنگام عرضه فاکتور آن را ارائه دهند و ما هم از مردم انتظار داریم عجله نکرده و مرغ راهم ذخیره سازی نکنند.

اما خبرنگار ما با رصدی که روز چهارشنبه از بازار مرغ داشت آنچه حکایت داشت کاهش قیمت مرغ نسبت به چند روز گذشته بود و شاید در این روز‌ها و محدودیت‌ های کرونایی خبری خوب برای مردم باشد که نگران نباشند و عجله نکنند چرا که قیمت مرغ رو به کاهش است.

در حالی که در چند روز اخیر به یک باره قیمت مرغ با شش پله صعود در مراکز عرضه مستقیم با قیمت ۳۳ هزار تومان و در مراکز خرده ۳۶ هزار تومان عرضه می‌ شد حال در روز چهارشنبه با چند پله سقوط قیمت مرغ در مراکز عرضه مستقیم با قیمت ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان و در مراکز خرده با قیمت ۲۹ هزار تومان خودنمایی داشت.

حال باید دید مرغی که در فروردین ماه، ۹ هزار تومان قیمت داشت و در این ۹ ماه خود را به ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان رساند چقدر می‌تواند ارزان شود؟ آیا مرغ به همان قیمت برمی گردد؟!

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۹
تا‌شماها‌هستید‌اب‌خوش‌از‌گلوی‌ما‌پایین‌نمیره‌هرروز‌یک‌بحران