فرماندار هلیلان مطرح کرد؛

آشتی دو خانواده بزرگ در دهستان زردلان

شهبازی گفت:قدم اول برنامه آشتی دوخانواده بزرگ در دهستان زردلان برداشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ ‍ پس از سال‌ها با وساطت فرماندار هلیلان، رئیس شورای حل اختلاف استان، اعضای شورای تامین، اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، بزرگان، معتمدین قدم اول برنامه آشتی دوخانواده بزرگ در دهستان زردلان برداشته شد.

شهبازی  فرماندار هلیلان در ابتدای این جلسه در خصوص اهمیت و ضرورت صلح و سازش، گفت: پیامبر عظیم الشان ما فرمودند: اصلاح دادن بین مردم از نماز وروزه یکسال برتر است، بنابر این کاملا مسلم و روشن است که در سایه رفع خصومت‌ها و اختلاف‌ها در جامعه آرامش اجتماعی، امنیت عمومی و احساس همبستگی افزایش می‌یابد.

او اظهار کرد: اگر همدلی و هماهنگی افراد در هم شکسته شود جامعه از پیشرفت و حرکت تکاملی باز می‌ماند.

شهبازی   اعلام کرد: در جامعه‌ای که افراد به جای همدلی در پی ویرانی و تخریب یکدیگر باشند هرگز راه به رستگاری نخواهند برد.

او در رابطه با نقش بزرگان و مصلحین محلی، اضافه کرد: امروزه تکیه و توسل به بزرگان یکی از عمومی‌ترین راه‌های اقدام جهت فیصله دادن خصومت ها، رفع اختلافات و نیکو کردن روابط بین اشخاص و گروه‌ها است.

علی مرادی رئیس شورای حل اختلاف استان ایلام به نقش بزرگان و معتمدین اشاره کرد و یادآور شد: در استان ما وجود معتمدین، ریش سفیدان و چهره‌های خیرخواه و دانا موجب توسعه مشارکت‌های مردمی جهت رفع اختلافات و حل و فصل امور محلی شده است.

او بیان کرد: امیدواریم در پی تلاش و تدبیر صورت گرفته این مصالحه با شوکت، شکوه و با آگاهی کامل و آرامش مطلوب به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.