مخالفت دادگاه فرانسه با تعویق محاکمه سارکوزی

خبرگزاری فرانسه از مخالفت دادگاه با درخواست تعویق رسیدگی به پرونده فساد مالی نیکلا سارکوزی رئیس جمهور اسبق این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست تعویق رسیدگی به پرونده فساد مالی نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور اسبق فرانسه، از سوی دادگاه این کشور رد شده و بر همین اساس رسیدگی به این پرونده قرار است روز دوشنبه و به صورت جدی آغاز شود. این حکم پس از انجام بررسی‌های لازم، روز پنجشنبه صادر شده است.


بیشتر بخوانید


در ابتدا قرار بود که این دادگاه اوایل این هفته آغاز شود، اما گیلبرت آزیبرت، وکیل همدست سارکوزی، اعلام کرده بود که سفر از بوردو به پاریس، باعث خواهد شد تا سلامت موکلش به خطر بیفتد و قضات پاریس به همین دلیل رسیدگی به این پرونده را به تعویق انداختند تا اینکه سرانجام روز گذشته گزارش پزشک متخصص آزیبرت به دادگاه داده شد و اعلام شد او مشکلی برای شرکت در این دادگاه ندارد.

اگرچه سارکوزی ۶۵ ساله، سیاستمدار محافظه کار مورد هدف تحقیقات متعدد قرار گرفته است، اما این اولین باری است که در دادگاه حاضر می‌شود. سارکوزی در این پرونده به تلاش برای خریداری غیرقانونی اطلاعاتی در مورد تحقیقات مالی انتخابات سال ۲۰۱۴ فرانسه از آزیبرت متهم شده است. 

در صورت اثبات گناهکار بودن رئیس جمهور اسبق فرانسه، او، آزیبرت و وکیل سابق سارکوزی به ۱۰ سال زندان و پرداخت جریمه یک میلیون یورو محکوم خواهند شد، اما آن‌ها هرگونه تخلف را انکار می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار