اهمیت شناسایی سریع آنفلوانزای فوق حاد در پرندگان مهاجر و وحشی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی بر اهمیت شناسایی سریع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پرندگان مهاجر و وحشی تاکید کرد و استمرار جدی و روزانه رصد و پایش سدها، حاشیه رودخانه‌ها و تالاب‌ها را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مهدی حامی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به گزارش سازمان دامپزشکی کشور و تعداد سه کانون بیماری در حیات وحش استان‌های مرکزی، اردبیل و مازندران، مرغداران استان باید به دقت توصیه‌های دامپزشکی را در خصوص رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در مزارع پروشی خود رعایت کنند.

اوافزود: مرغداران استان، در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر متعارف، کاهش مصرف دان و آب و کاهش تولید در واحد‌های خود توسط مسئول فنی بهداشتی و یا مدیریت واحد، به نزدیکترین اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

اوگفت: روستائیان نیز هرگونه تلفات غیر متعارف در طیور بومی را در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و یا خانه‌های بهداشت اطلاع داده و با محصور کردن محل نگهداری طیور بومی و قطع ارتباط با پرندگان آزاد پرواز مانع انتقال این بیماری به طیور بومی شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی همچنین از روستائیان خواست تا اطلاع ثانوی از خرید و فروش هرگونه طیور بومی، به ویژه از دوره گرد‌ها خودداری کنند.

حامی طی بازدیدی از حاشیه رود ارس به بررسی و ارزیابی روند رصد و پایش پرندگان مهاجر و آبزی در این منطقه پرداخت. طی این بازدید و همچنین رصد و پایشی که به طور منظم توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان خداآفرین انجام می‌شود، تلفاتی از پرندگان مهاجر در حیات وحش مشاهده یا گزارش نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.