در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ادامه قاچاق دام به کشور‌های عربی؛ نرخ هر کیلو شقه گوسفندی ۱۲۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر قاچاق دام از میاندوآب به کشور‌های عربی بدست ما رسیده است.

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات بازار گوشت خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۱۰۵ تا ۱۰۸ هزار تومان به مغازه دار و ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود‌.

وی با اشاره به اینکه بازار گوشت رونقی ندارد، افزود: با توجه به تعطیلی اغلب صنوف و مغازه های صنف از ساعت ۸ شب، نوسان خاصی در بازار متصور نیستیم.

ملکی ادامه داد: طبق روال معمول در چند روز نخست ماه با واریز حقوق های کارمندی و کارگری، خانوارها مایحتاج خود را خریداری می کنند، درحالیکه تعطیلی صنوف و عدم درآمد خانوار بر میزان تقاضا تاثیر گذاشته است.

ملکی در توصیه ای به خانوارها بیان کرد: ز مردم تقاضا داریم که در خرید گوشت شتابزده عمل نکنند چرا که گوشت به اندازه کافی وجود دارد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه دام به میزان کافی در میادین است، بیان کرد: با توجه به نوسان نرخ نهاده های دامی، دامداران مدام از گرانی قیمت خوراک گلایه می کنند که این امر در التهاب بازار بی تاثیر نیست.

وی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: بنابر اطلاعات رسیده با قاچاق برخورد جدی شده است و تنها از میاندوآب دام زنده به کشورهای عربی قاچاق می شود که اگر با این اقدام برخورد نشود، قیمت گوشت مجدد گران می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار