اجرای طرح "شهید سلیمانی" در راستای کمک به نیازمندان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: هزینه اجرای این طرح از عواید و نیات موقوفات خواهد بود.

حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان و به مناسبت هفته بسیج اجرای "طرح شهید سلیمانی" آغاز شد.

او با اشاره به اینکه این طرح از ابتدای آذرماه همزمان با شروع هفته بسیج تا ۱۳ دی سالروز شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اجرایی می‌شود، گفت: منابع اجرای طرح (اجرای نیت موقوفات مرتبط) اطعام غیر مقید، خیرات و مبرات، اعانات و کمک به فقرا، لباس و پوشاک مساکین و نیازمندان، استفاده از منابع مازاد بر مصرف نیات موقوفات متصرفی، استفاده از منابع موقوفات متعذرالمصرف، استفاده از منابع موقوفات مجهولالمصرف با هماهنگی اداره کل تحقیق، مشارکت متولیان موقوفات غیرمتصرفی، استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی و خیرین، منابع قابل استفاده بقاع متبرکه است.
 

کرمی با بیان اینکه با توجه به لزوم پیوستگی و درهم تنیدگی خدمات اجتماعی و فرهنگی، ضروریست بسته‌های ارزاق و کمک‌های مؤمنانه  پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: شیوه اجرا نیز به این شکل است که استان زنجان باید از طریق مراکز افق نسبت به اجرای طرح اقدام کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ارزاقی که در سبد غذایی قرار می‌گیرد می بایست از تولیدات داخلی و ایرانی بوده و در کمیت و کیفیت و همچنین بسته‌بندی سبد غذایی مذکور و نیز توزیع آن بسته‌ها توجه ویژ‌های به حفظ کرامت نیازمندان لحاظ شده و لذا از قرار دادن اجناس بی‌کیفیت، با کمیت پایین، بسته بندی نامناسب و ارائه آشکار آن به نیازمندان اجتناب خودداری شود.

او بر لزوم تهیه مواد خوراکی نیازمندان در قالب طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: تهیه لباس گرم و وسایل گرمایشی، طبخ و توزیع غذای گرم، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام کرمی افزود: در راستای تکریم نام ویاد سردار بزرگ مدافعان حرم، و همچنین جذب مشارکت مردمی، مقتضی است تبلیغات طرح، همراه با تصویر آن شهید بزرگوار در فضای بقاع متبرکه، مراکز پر تردد شهر، سایت‌های خبری و کانال‌های فضای مجازی با جدیت تمام، پیگیری شود.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.