قیمت مرغ از دیوار گرانی پایین پرید/ گرمی بازار با توزیع مرغ یخ زده!

بعد از چند روز تنش در بازار مرغ، از روز گذشته توزیع مرغ منجمد و گرم در بازارهای اصلی منجر به کاهش نرخ مرغ شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز قبل بود بازار مرغ دچار آشفتگی شده و قیمت این محصول رکورد جدیدی را ثبت کرد به طوری که در برخی بازارها قیمت هر کیلو مرغ گرم به حدود ۴۰ هزار تومان رسید.

این افزایش قیمت ناگهانی شوک بزرگی در بازار ایجاد کرد و بنا بر اطلاعات به دست آمده از برخی فروشندگان بازار میزان خرید مردم بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

راه حل مسئولان برای ارزان شدن مرغ

بعد از سکوت چند روزه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار بالاخره  مسئولان وارد عمل شدند. راهکار این بار مسئولان دولتی عرضه مرغ تنظیم بازاری با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان بود. عرضه مرغ تنظیم بازاری ابتدا از میادین آغاز شد و در نهایت به فروشگاه های زنجیره ای گسترش پیدا کرد.

وزیر جهاد کشاورزی بر موثر بودن این محصول تاکید داشت و در نهایت امروز خاوازی مدعی حارج کردن بازار از دست دلالان شد و گفت: با دستوری که رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی داد از دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی با همکاری همه به ویژه وزارت صمت به بازار ورود کرد و مرغ گرم و مرغ منجمد با کیفیت را وارد بازار کردیم.

خاوازی گفت: تقریباً می‌توان گفت که بازار را از دست دلالان و واسطه‌ها در بخش عمده‌فروشی درآوردیم و قیمت را که در بازار بهمن حدود ۳۵ هزار تومان بود امروز و پنج‌شنبه به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و همچنین مرغ یخ زده ۱۵ هزار تومان رساندیم.

او گفت: همکارانم در وزارت صمت هم نظارت خود را بر خرده‌فروشی‌ها شروع کردند و امیدواریم این بازار را هم تثبیت کنیم. در حال حاضر کمبود نهاده‌ها را به شدت پیگیری می‌کنیم تا تمام واحد‌های تولیدی ما بتوانند این را در اختیار داشته باشند.

مشاهدات و بررسی‌های میدانی ما مُهر تاییدی بر این موضوع بود. امروز قیمت مرغ در بازار از حدود ۳۵ هزار تومان تا حدود ۲۸ هزار تومان کاهش پیدا کرده بود. از نظر کاسبان بازار قیمت حقیقی این محصول حدود ۲۰ هزار تومان و مطابق با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار است.

صحبت های فروشندگان مرغ و ماهی نشان می دهد میزان خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده و همین کاهش تقاضا هم به عاملی برای تشدید روند نزولی قیمت مرغ تبدیل شده است.

مرغ درب کارخانه ۱۹ هزار تومان خریداری می شود

محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار روند نزولی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۶ هزار تومان و در برخی نقاط ۳۰ هزار تومان است.

او ادامه داد: طبق روال معمول، در چند روز نخست ماه با واریز حقوق‌های کارمندی و کارگری تقاضا برای خرید مرغ در بازار افزایش می‌یابد، ضمن آنکه در مواقعی که قیمت بالا می‌رود، هجوم برای خرید مرغ بیشتر می‌شود که با ازدیاد عرضه و تداوم تولید، بازار مرغ به سمت تعادل می‌رود. با استمرار توزیع نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در حد تعادل باقی بماند، چنانچه نهاده تامین نشود، قیمت مرغ مجدد افزایش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


علیرغم کاهش قیمت مرغ در بازار هنوز اختلاف قیمت چشم گیری را با چند روز قبل شاهد هستیم. مرغ گرمی که تا چند روز قبل با قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می رسید امروز بیش از ۲۸ هزار تومان قیمت دارد در حالی که پیش از این ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت گذاری کرده بود.

هر بار که علت افزایش قیمت مرغ را جویا شدیم به یک قصه تکراری برخوردیم. نهاده به میزان کافی تامین نمی‌شد؛ همین تأمین نشدن نهال افزایش قیمت مرغ زنده و در نهایت افزایش قیمت در بازار مرغ گرم آماده مصرف را به همراه داشت. کشمکش‌ها بین وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی بر سر موضوع نهاده زیاد است اما مشکل کماکان پارجاست.

علی رغم ورود این مشکلات حالا وزارت صمت از تامین کافی نهاده برای تولید مرغ و گوشت در کشور خبر می‌دهد.

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست عصر امروز کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی قیمت مرغ به خبرنگاران گفت: وظیفه ما براساس تأمین ارزی که بانک مرکزی قرار می‌دهد ما ثبت سفارش می‌کنیم و تأمین نهاده‌های دامی را انجام می‌دهیم. تاکنون به اندازه کافی نهاده‌ها وارد شده در اختیار شبکه توزیع که جهاد کشاورزی است قرار گرفته است.

وزیر صمت ادامه داد: در هفته گذشته ورود خیلی خوب وزارت جهاد کشاورزی باعث شد قیمت‌ها کاهش یابد و با تنظیم بازار و همکاری خوبی که بین نهاد‌های مربوط و ستاد تنظیم بازار وجود دارد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی ورود بسیار خوبی با عرضه به موقع گوشت سفید داشت و اقدام بسیار ارزشمندی بود، امیدواریم کارگروهی که قرار است تشکیل شود و از این طریق واسطه‌ها حذف شوند؛ چرا که تا زمانی که این واسطه‌ها هستند متأسفانه نهاده‌ها مستقیم به دست تولیدکننده، دامدار یا طیور نمی‌رسد و این تفاوت قیمت از آنجا ناشی می‌شود.

وی در پایان گفت: به نظر می‌رسد با این تدبیری که قرار است صورت گیرد و سران قوا هم تصویب کنند و رئیس جمهور هم موافقت کند امیدواریم بتوانیم بخشی از این واسطه‌ها را حذف کنیم و قیمت مرغ را به شکل متعادل برسانیم.

مسئولان وزارت جهاد اما هنوز پاسخی درباره علت بروز این اختلالات در شبکه توزیع نهاده‌ها ارایه نکرده‌اند. مسیولان وزارت جهاد کشاورزی پیش از وین علت اختلال در بازار مرغ و دام را کمبود نهاده عنوان می‌کردند اما بعد از اعلام خبر تامین نهادا‌های مورد نیاز این بخش و اختلالاتی که در شبکه توزیع وجود دارد پاسخی از این وزارتخانه دریافت نکردیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ی عده آفریده شدن برای تو صف وایسیدن هرچی نمخواد باشه اگه از فردا بگن موشک کروز بین خوانوادها سهمیه بندی میشه همه میرن توصف مرغ که یچیز پیش پا افتاده هست
کلا کارشون متشنج کردن باراره اگه ازشون بپرسی مرغ مخوای چکار میگه برای خودم نمیخوام من که مرغ نمی خورم برای همسایمون می خوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
داخل شهر که ۳۴تومانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
بابا مطمنا کسی ک میگه کاهش میدیم خودش مرغداری داره ..اینا حرفای دل خوش کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
توانستیم قیمت از ۳۵ به ۲۸ کاهش بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغی که با قیمت 18500 تومن عرضه میشه تاریخ مصرفش سه ماه قبل گذشته یکی نیست بگه آخه همین مرغا را چرا زودتر توزیع نکردین مگه مردم سلامتیشونا از رو زمین پیدا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
الان قیمت مرغ را روی ۲۵ تنظیم می کنند تا شاید مرغ دار هم کمی براش بصرفه اونوقت دیگه مجبور نمیشن به عزیزانشون که واردکننده ی نهاده های دامی هستند فشار بیاند برای قیمت نهاده های دامی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
الان موفق شدید با فشار بر مرغدار و ورشکسته شدنشون قیمت را کنترل کنید!!!!!!
میخوایید تو وضعیت پسا کرونا چیکار کنید!!!!!
اگر همین چنداتا مرغدار و دامداری که موندن ورشکست شدن رفتن اونوقت میخوایید چیکار کنید!!!!!!
مدیریت!!!!!!!واقعا متاسفم برای خودم که دولت به نرخ مصوب نهاده ها عمل نمیکنه و بعدش تولید کننده را موظف به قیمت مصوب میکنه!!!!!!!!
این یعنی حمایت از تولید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۴:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هرچی گرونتر میشه بدو بدو میرن بیشتر خرید میکنن الانم مرغ یخ زده رو رفتن تو صف یه هفته مرغ نخورین نمی میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
من امروز شخصا رفتم چندتا فروشگاه زنجیری مرغ زیر 25 تومن نبود تا کی درووووغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سناریو تکراری دولت مغ اولش 11هزارتومان چند روز نایاب میشه میشود 35 هزارتومان سپس 21هزارتومان مرغ ارزان شد و تثبیت مشود واینجا ده هزارتومان میکنند تو پاچه ملت
سناریوی بعدی شکر 2700را رساندن به 10هزارتومان نایاب شد سپس آوردن کردن قیمت را 7500و تثبیت شد و به همین سادگی دلار 4200 تومانی را با دلار آزاد به ملت دادن و این سناریو همچنانن ادامه دارد
سناریو جدید سناریوی روغن ..............................
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مسولین مرغ را گران کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغهای 18000 تومانی ، منجمد نیست !
تازه و بسیار با کیفیت است !
و باعث کاهش قیمت آن از 30000 تومان به 25000 تومان شده
و به نظر میرسد قیمت مرغ طی روزهای آینده با قیمت تنظیم بازاری آن برابر شود .
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۳:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
وقتی برای مرغهای هورمونی40000 تومنی صف میکشیم، چه توقعی از مسئولان دارید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغ یخ زده خریدیم وپختیم، اصلا خوب نبود!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چراقیمت دل وجیگر وسنگدان مرغ که گربه هم نگاهش نمی کنه، کیلویی 20 هزار، به بالا رفته!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغ گرم کیلویی 18000 تومن، فقط برای تهرونی ها ددولتمردان خوش نشین بوده!؟!! شهرهای دیگه، چه طور!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
قیمت هر کالا ، اگر در تهران کنترل بشود ، نتایج مثبت آن پس از چند روز به سایر استانها و شهرستانها تعمیم مییابد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
اینجا، مرغهای یخ زده، کیفیت خوبی ندارند!!؟! ارزانتر ولی بیکیفیت تر!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
چه ذوقی کردید عنوان گرمی بازار با مرغ یخ زده واسه خبرتون گذاشتید؟! شما هم مثل مسئولان که اهل حرف و شعارند، به دنبال آب و رنگ خبرتان هستید تا محتواش. به جای جور کردن قافیه و ردیف خبرتان، واقعیت را بی پرده به مردم بگید: مثلا همین خبر باید می گفتین مرغ فعلا قرار نیست ارزون بشه، مسئولین هم تاکنون اقدام مناسبی نکرده اند پس فعلا مجبورید یا گران بخرید یا بی کیفیت یخ زده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
همش حرف حرف.عمل مهمه.مسئولین که از بازار خبر ندارن با اون حقوق نجومی در مردم و قشر ضعیف را به هیچ عنوان نمی فهمن.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مسئولین با آسمان و ریسمون کردن چطور کم کاری شون رو ماست مالی می کنند فقط گرونی رو ربط به لایه اوزون ندادند واقعا خجالت آوره این آقایون که خودشون رو خیلی معتقد می دونند بهر حال می گذره و اونا را واگذار می کنیم به همان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مسئولینی که فقط حرف می زنند یک رور مرغ و رور دیگر تخم مرغ و گوجه و سیب رمینی وپیاز وشکر و روغن و...........
علی برکت اله
کجا مشکل ندارد به اطلاع مسئولین برسانید در اسرع وفت آن را دچار مشکل می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
داستان رستم وسهراب رانوشته اید هرچه خوندم تومغزم نرفت خلاصه شوبه روانی شدیم ازدست این مسعولان خدایاخدایاخودت نجاتمون بده ازدست اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تنها با نخریدن ارزان می شود اگر صادرات بی رویه نباشد و تولید کنندگان متضرر نمی شوند اگر واردات طبق اصول و بر نامه باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
دمت گرم کو آدم عاقل همه بدو بدو بیشتر میخرن انگار می میرن نخرن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
هیچ وقت ارزان نمیشه.متاسفانه کنترل کشور از دست حکومت و دولت خارج شده و به دست سرمایه داران و تولید کننده ها افتاده.مسئولان کشور هم به جای سر و سامان دادن به اوضاع کشور مدام جلسه میزارن و از پیامبران نقل قول میکنند.با این وضعیت به زودی دیگه چیزی از اقتصاد باقی نمیمونه و آمریکا توسط سرمایه داران ایرانی به آرزوی خودش مبنی بر نابودی اقتصاد ایران میرسه.کشور ما اینقدر مسخرست که واریز حقوق کارمندان روی قیمت اجناس کشور اثر میزاره این مورد رو شما هیچ جای دنیا نمیبینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
این موضوع جلسه رو واقعا قبول دارم یه سره جلسه هوایی دارند که خروجی نداره.
بنظرم یک جلسه باید بگذارند با موضوع زیر:
چگونه جلسه نگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
نخرید.ارزان می شود
Canada
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تنظیم بازار خوب داری هر هفته دو تومن دو تومن میری جلو!!! ؟؟اینم از آموزشهای جدید وزیر صمت هستش ضررده نباشن..
Netherlands
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کجا وزارت جهاد کشاورزی ورود بسیار خوبی داشت؟ اونها نمیدونستند نهاده دامی کم بشه قیمت میره بالا؟؟ چرا قبل اینکه قیمت بره بالا مرغ تنظیم بازاری عرضه نکردن و برای تامین نهاده اقدامی صورت نگرفت؟ شما یا معنی خوب رو نمیدونید یا جرات گفتن حقیقت رو ندارید یا حقیقت رو برعکس میبینید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
فقط صفها رو ببینید و حال کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغ 12000 تومنی به 24000 رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغ یخ زده داره فاسد میشه جو سازی کردن تا بفروشن به ملت همیشه تو صف
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۰:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
کدو را به جای خیار می فروشند و فکر می کنند بازار درست شد. عجب زمانه ای شده!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
همیشه اینکار شیوه دولت بوده قیمت مرغ رو تا عرش میبره بالا بعد با قیمتی کمتر مرغ یخی میفروشه که هم مرغای یخی رو دستش نمونه هم به قیمت بالا فروخته باشه
Canada
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
آقای رزم حسینی همینطور که 500 کانتینر کالای لوکس رو تامین ارز کردین میتونین نهاده های دامی رو تامین ارز کنید فقط نیاز به همکاری داره و بهانه تراشی نکنید حله موضوع. راستی آقای رزم حسینی به نظرت خودروسازها الان ضرر ده نیستن!!!!! ؟؟؟؟ انگار این روزا سرتون شلوغ شده فعلا دم از ضرر ده نمی‌زنین بالاخره هواشونو داشته باش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
20 تومن ! قیمت مصوب ؟ اول سال 7 تومن ،بعد از 9 ماه برای 20 تومن مسئولان را تشویق میکنیم ! خوب یاد گرفتن مدیران ما . حقوق من کارگر هم به همان اندازه رشد کرد ؟ بودجه از نفت = از جیب کارگر و کاسب و کارمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
قیمت مرغ رو به عمد بالا بردن که بتوانند مرغ منجمد بخ زده که دولت قبل از عید کمتر از 10هزار تومان خریداری کرد و انبار کرد و نتونستند نمایشگاهی برگزار کنند و مرغ منجمد رو باسود به مردم عرضه کنند قیمت مرغ رو بالابردن تا بتونند مرغ های منجمد رو بفروشند و سود کتند

در ضمن الان قبمت تخم مرغ رو به افزایش می باسد الان اینجا شده شانه ای 35 هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مردم تورو خدا نخورید این مرغارو همش مال عید بوده توی انبار مونده دارن به خورد مردم میدن. نخرید تا همش بگنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
وای خیلی ارزون شده چیکار کنیم
بسه کم به مردم فشار بیارین خدا ازتون نگذره نابود کردین ملتو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
رئیس جمهور خودش و خانوادش از مرغ یخ زده استفاده میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
برای گران کردن کالاها اول اون کالا را نایاب می کنند تا قیمتش چند برابر بشه بعد عرضه میکنند با قیمتی که دلشون می خواد
..... خودتی ما زورمون نمیرسه. لطفا اوناییکه میتونند کاری کنند
Germany
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
وزیر جهاد اول بره ببینه مکانیزاسیون ارز ۴۲۰۰ رو به کی اختصاص داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغ کیلویی ۸ تومن رو می برید بالا تاکیلویی ۳۰ تومن بعد می گید ارزون می کنیم می یارید رو ۲۰ تومن که ملت بدبخت خوشحال بشن ارزون شده کدوم ارزونی خوراک دام و نهاده در اختیار مرغداران قرار بدید که اینجوری مردم لنگ معاششون نباشند.
Iran (Islamic Republic of)
mobin
۰۸:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
این سیاست خودشونه مرغ زمان 8000تومانو توتابستان ازبازارخریداری کردند وانبارش کردند تا نایاب بشه حالا دارن به خاطر فروش مرغ گرم رو تا300000تومان بالا بردند که مرغ های یخ زده رودستشون نمونه این کارخداپسندیده ای نیست دوما" تبلیغات پی درپی برای بالابردن ایمنی بدن به خاطر کرونا واستفاده از گوشت مرغ مردم راوادار به خریدمیکنند مرغ یخی دیگه خاصیت چی داره وقتی حتی استخوانش هم سیاه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
مرغ منجمد با کیفیت!!!! مگه داریم!!! مرغهایی که معلوم نیست چند وقت موندن رو با کلی آب منجمد می کنند بطوری که مرغ منجمد 2 کیلویی بعد از پاک کردن نیم کیلوش میپره!.. آنچنان ماهرانه یخها رو داخل مرغ بدبخت جاساز کردن که به عقل جن هم نمیرسه... آفرین به این همه راه حل های هوشمندانه... پیشنهاد می کنم یک دونه از این مرغهای منجمد با کیفیت رو طبخ کنید بدید آقایون میل کنن ببینن کیفیتش در چه حدی است
آخرین اخبار