قدردانی وزیر نیرو از اقدامات انجام شده در خصوص سند سازگاری با کم آبی در آذربایجان شرقی

وزیر نیرو در جلسه ویدیوکنفرانسی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، پس از ارایه گزارش استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، از مجموع اقدامات انجام شده برای تدوین سند سازگاری با کم آبی استان، قدردانی و از عوامل دست اندرکار آن تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،رضا اردکانیان وزیر نیرو در  جلسه تدوین سند سازگاری با کم آبی آذربایجان‌شرقی را مرهون جلسات متعدد کارشناسی، مدیریتی، همفکری با استادان دانشگاه‌ها و سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد ارزیابی کرد.

اوهمچنین در این جلسه از استاندار آذربایجان شرقی برای هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و پیاده سازی مدیریت مشارکتی آب‌های زیرزمینی دشت مرند که موجب صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب‌های زیرزمینی این دشت شده، قدردانی کرد.

اوگفت: برداشت از دشت‌های مرند، دامنه‌های شمالی سهند، دشت تسوج و شبستر- صوفیان وافت آب‌های زیرزمینی در این مناطق، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران ارشد استان، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی بوده که طی چهار سال اخیر در نتیجه فعالیت‌های حفاظتی و مشارکت دستگاه‌های متولی، بهره برداران و کشاورزان، روند رو به رشد برداشت از مخازن آب‌های زیرزمینی متوقف شده و انتظار می‌رود با تداوم این روند در سال‌های آتی، شاهد بهبود وضعیت آب‌های زیرزمینی در این مناطق باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.