افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات عمرانی لرستان

استاندار لرستان گفت: بودجه عمرانی اختصاصی به استان از ۳۲۷ میلیارد تومان در سال‌جاری با رشد ۸۰ درصدی به ۶۲۱ میلیارد تومان برای سال آینده افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سیدموسی خادمی،استاندار لرستان  روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس شورای برنامه‌ریزی و توسعه اظهار داشت: مجموع اعتبارات عمرانی و جاری استان در سال آینده با پیگیری‌های انجام شده افزایش یافته است.

او افزود: اعتبارات جاری استان در سال ۹۹ معادل ۴۰۷ میلیارد تومان بود که برای سال آینده با رشد ۶۵.۷ درصدی به ۶۲۴ میلیارد تومان رسیده است.

استاندار لرستان افزایش اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده علاوه بر اعتبارات ابلاغی از محل پیوست‌های قانون بودجه، در ردیف عمرانی و ردیف دیگری تحت عنوان توازن، منابعی تامین شده است که به استان ابلاغ می‌شود.

خادمی اضافه کرد: در حوزه پروژه‌های نیمه تمام استان نیز، طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت تخصیص بودجه قرار می‌گیرند و عملیات تکمیل آن‌ها اجرایی می‌شود.

او همچنین در خصوص پروژه آزادراه خرم‌آباد به اراک خاطرنشان کرد: به احتمال بسیار این پروژه تا پایان سال تکمیل می‌شود که البته در صورت بروز مشکل از جانب معارضین محلی، در نهایت خرداد سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

او تصریح کرد: تمامی منابع مالی این پروژه تامین شده و عملیات اجرایی آن با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به خوبی در حال انجام است.

عملیات اجرایی آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک از سال ۹۳ آغاز شده است و نخستین تونل سه خطه ایران به صورت آزادراهی و به طول ۳.۲ کیلومتر در این پروژه افتتاح شود.

این آزادراه ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که ۷۵ کیلومتر از آن در استان لرستان است.‌

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار