خرید توافقی گل نرگس، کام نرگس کاران خوسفی را شیرین کرد

با وجود شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف چشم نرگس کاران خوسفی روشن و دلشان قرص شده، حالا اندکی از دغدغه هایشان کاسته شده و می‌توانند به آینده کارشان امیدوار‌تر باشند.

اکبری مدیرعامل شرکت تعاونی سبز آفرینان خوسف در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: این شرکت تعاونی برای حمایت از نرگس کاران، افزایش درآمد آن‌ها و کوتاه کردن دست دلالان از بازار خرید و فروش این محصول، پارسال با حمایت مسئولان استانی و شهرستان، مرکزی را به عنوان خرید توافقی گل نرگس افتتاح کرد.

او افزود: گل‌های نرگس را در روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه از کشاورزان خریداری کرده و برای فروش روانه بازار‌های سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان رضوی و کرمان می‌کردیم.

اکبری بیان کرد: به همت این شرکت تعاونی پارسال بالغ بر ۱۳۰ هزار شاخه گل نرگس از نرگس کاران خریداری شد.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت تعاونی تولید سبز آفرینان خوسف ادامه داد: مطالبات نرگس کاران به مبلغ ۷۰ میلیون تومان در بازه زمانی کم به آن‌ها پرداخت شد.

۲۴ هکتار از اراضی خوسف زیر کشت گل نرگس

اکبری مدیرعامل شرکت تعاونی تولید سبزآفرینان خوسف گفت: شهرستان خوسف قطب معطر‌ترین و بهترین گل نرگس در خراسان جنوبی است.

او عنوان کرد: گل نرگس را در بازار روز‌ها و سایر نقاط مرکز استان به فروش می‌رسانیم، اما مهم‌ترین مسئله ما در بحث فرآوری این گل است و در صورتی که از خام فروشی آن جلوگیری و برای تهیه عصاره آن اقدام شود میتواند ارزش افزوده هنگفتی را نصیب استان کند.

اکبری بیان کرد: در خرید توافقی قیمتی مد نظر قرار می‌گیرد که هم مورد تایید تشکل و هم مورد تایید کشاورز باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید سبزآفرینان خوسف اظهار کرد: خرید به این صورت است که بعد از دریافت گل، کشاورز رسیدی را دریافت و دربازه زمانی کمتر از یک ماه پول به حساب کشاورز واریز می‌شود.

او ادامه داد: ۴۵۰ کشاورز، سهامدار و عضو این شرکت تعاونی هستند و منفعتی که از فروش گل‌ها عاید شرکت تعاونی می‌شود باعث افزایش سهام کشاورزان نیز خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.