نماینده روس ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد

رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه هدف از ترور دانشمند هسته‌ای ایران را تحریک این کشور خواند و تاکید کرد مسکو این عملیات ترور را محکوم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تاس، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور خارجه دومای دولتی، دیروز یکشنبه اعلام کرد ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران یک حمله تروریستی است که هدف آن تحریک ایران است و روسیه این جنایت را محکوم می‌کند.

این نماینده مجلس در حساب توئیتر خود نوشت: ترور فیزیکدان ایرانی فخری زاده یک حمله تروریستی است که هدف آن تحریک جدید علیه تهران است. جلوگیری از تشدید تنش در منطقه امری مهم است.

اسلوتسکی گفت: روسیه این قتل را، بدون توجه به اینکه چه کسی آن را انجام داده، محکوم می‌کند و به ایران و نزدیکان فخری زاده تسلیت عمیق می‌گوید.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد عناصر تروریستی مسلح خودوری حامل دکتر فخری زاده را هدف حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها، دکتر فخری زاده به شدت مجروح و راهی بیمارستان شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار