مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور:

ظرفیت صادرات آبزیان در کشور ما وجود دارد

عباسی گفت: با یک حرکت علمی و منطقی هم می‌توانیم مصرف سرانه آبزی در کشور را ارتقا دهیم و هم میتوانیم در بحث صادرات اقدام خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور در نخستین نشست شورای هماهنگی رویداد دریای برکت اظهار کرد: با توجه به گزارشات اولیه مشخص است که ایران ظرفیت ورود به حوزه آبزی پروری را دارد.

او با بیان اینکه قریب به اتفاق همه استان‌ها در بخش کشاورزی دارای اولویت هستند و آبزی پروری هم در اسناد توسعه انسانی بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها درج شده است، گفت: مشخص است که تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت‌های در اختیار استفاده کنیم.

عباسی افزود: باتوجه به اعداد و ارقام موجود سرانه مصرف و صادرات آبزیان کم است و در بحث فضای رقابتی ما با توجه به پتانسیل نیروی کاری و ... مزیت رقابتی داریم و باید از تک تک ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

او با بیان اینکه رقم‌های ۱۵۰ میلیون دلاری برای کشور ما رقم‌های ناچیزی است، تصریح کرد: با یک حرکت علمی و منطقی هم می‌توانیم مصرف سرانه آبزی در کشور ارتقا دهیم و هم میتوانیم در بحث صادرات اقدام خوبی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور افزود: وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات از طرح‌های الگو ساز بنیاد برکت استفاده می‌کند. ما در اجرای طرح‌های الگو ساز در کنار بنیاد برکت هستیم.

بیشتر بخوانید

احیای ۱۲ هزار واحد تولیدی به همت بنیاد برکت

هدف گذاری برای تولید ۱۱ هزار تن آبزی در سال ۹۹

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار