مشهد در کنفرانس بین‌المللی شهر‌های هوشمند بخارست شرکت می‌کند

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: مشهد در هشتمین دوره کنفرانس بین‌المللی شهر‌های هوشمند بخارست که در کشور رومانی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: رویداد بین‌المللی شهر‌های هوشمند روز‌های ۳ و ۴ دسامبر امسال برگزار خواهد شد. یکی از سخنرانی‌های این کنفرانس به شهر مشهد اختصاص داده شده است و روز جمعه ۱۴ آذرماه، گزیده‌ای از اقدامات مشهد در حوزه هوشمندسازی شهری ارائه خواهد شد..

او با اشاره به برگزاری مجازی این کنفرانس به دلیل بیماری کرونا افزود: نمایندگانی از کشور‌های مختلف از جمله ایتالیا، دانمارک، بلغارستان، آفریقای جنوبی، آلمان، اسلوونی، اتریش، لهستان، هند، ایرلند نیز در این رویداد شرکت دارند و در ارتباط با ابعاد گوناگون تحول شهر‌های هوشمند همچون حکمرانی هوشمند، فناوری‌های هوشمند، جوامع هوشمند، اقتصاد هوشمند، امنیت هوشمند، حمل و نقل و محیط زیست هوشمند به ارائه دستاورد‌های خود خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید


مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد ادامه داد: در این کنفرانس نیز مانند آنچه در اجلاس WSIS ۲۰۲۰ به میزبانی شهر ژنو سوئیس انجام شد، به معرفی تعدادی از طرح‌ها و فعالیت‌های صورت‌گرفته در مشهد، در حوزه شهر هوشمند خواهیم پرداخت که از آن جمله می‌توان به نظارت هوشمند بر ساخت‌وساز‌ها با استفاده از هوش مصنوعی، شهرداری هوشمند و اقدامات خاص برای دوران پساکرونا برای کاهش رفت و آمد شهروندان، زیرساخت‌های پرداخت خرد شهروندی، توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری و تجمیع دکل‌های مخابراتی اشاره کرد.

رجائیان با اشاره به محور‌های اصلی برگزاری این رویداد بیان کرد: ارگان‌های دولتی، بخش‌های خصوصی، نهاد‌های آکادمیک و مجامع مهندسی از سراسر جهان در کنفرانس بین‌المللی بخارست برای بحث و تبادل نظر پیرامون مباحث مرتبط با شهر‌های هوشمند گرد هم می‌آیند تا زمینه‌ای برای افزایش آگاهی و درک بهتر مفاهیم شهر‌های هوشمند و مشارکت فعال در فرایند توسعه شهر‌های هوشمند فراهم آمده و موجب تسهیل ارتباط و تعامل فعالان شهر‌های هوشمند جهان شود.

او تصریح کرد: نخستین دوره این کنفرانس در سال ۲۰۱۳ برگزار شده و به طور پیوسته، برگزاری آن سالانه تداوم داشته است که در امسال شاهد برگزاری هشتمین دوره آن هستیم که فرصتی برای ارائه دستاورد‌های مشهد در حوزه هوشمندسازی و بهره‌مندی از تجربیات سایر شهر‌های موفق جهان در این عرصه به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تاکید کرد: با شتاب گرفتن فرایند تحقق مفهوم شهر هوشمند در مشهد، که در دوره اخیر مدیریت شهری به طور جدی دنبال شده است، ارتباط با نهاد‌های معتبر بین‌المللی در این خصوص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا در پی ارتباط و تعامل کارشناسان این سازمان با مجامع بین‌المللی، دستاورد‌های ارزشمندی در سال اخیر در این حوزه داشته‌ایم که به عنوان مثال می‌توان به کسب مدال نقره جشنواره معتبر wego در بخش شهر‌های هوشمند پایدار و حضور موفق در چندین رویداد جهانی اشاره کرد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.