رفع مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: برای بر طرف کردن مشکل مسکن مددجویان در صورتی که مسئولان، زمین در اختیار این نهاد قرار دهند ما آمادگی داریم برای تمام مددجویان، مسکن مناسب احداث کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با حضور در سیرجان، به همراه فرماندار ویژه سیرجان و مسئولان شهرستان از پروژه در حال احداث منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد بازدید کرد.

 سهراب بهاالدینی، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه توانمندسازی افراد تحت حمایت کمیته امداد مهم‌ترین ماموریت این نهاد حمایتی است، گفت: پس از آموزش طرح‌های اشتغال و پرداخت تسهیلات، مددجویانی که به خودکفایی رسیده‌اند باید از چرخه حمایتی خارج شوند.

او افزود: اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت بر اساس الگوی مبتنی بر سه راهبرد بهبود کسب و کار، توسعه زنجیره‌های ارزش و توسعه، همکاری فعالان کسب و کار باید مدنظر قرار گرفته شود.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان بیان کرد: ایجاد اشتغال برای نیازمندان با استفاده از آموزش، مدل سازی کارآفرینی، بومی سازی و پایدارسازی از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند به توانمندسازی مددجویان کمک کند.

همچنین یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اقدام ارزشمند طرح خودکفایی مددجویان سیرجان، گفت: برای بر طرف کردن مشکل مسکن مددجویان در صورتی که مسئولان شهرستان، زمین در اختیار این نهاد قرار دهند ما آمادگی داریم برای کلیه مددجویان فاقد مسکن، مسکن مناسب احداث و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

در ادامه این بازدید همچنین احمد یزدانخواه، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سیرجان گفت: تاکنون ۴۰ واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان شده است و تعداد ۶۰ واحد دیگر نیز در حال احداث می باشد.

او افزود: طی یکسال گذشته تاکنون تعداد ۱۲۵ خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی و اقشار نیازمند از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرده اند.

یزدانخواه با بیان اینکه ایجاد شغل پایدار و دارای درآمد مناسب از جمله اهداف مهم این نهاد است، اظهار کرد: از آنجایی که بخشی از افراد تحت حمایت قادر به مدیریت کامل یک کسب و کار نیستند و امکان دارد در صورت اجرای طرح اشتغال در ایجاد درآمد با ثبات دچار مشکل شوند؛ بنابراین کمیته امداد از نظرات و پیشنهادات راهبران شغلی و مشاوران در مرحله راه اندازی، تولید، بازاریابی و فروش استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.