در گفت و گو‌با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات پیشنهاد طرح ارائه کارت ملی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی/شهرداری ابلاغیه ای در این زمینه نداشته است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر درباره پیشنهاد طرح ارائه کارت ملی مسافران برای استفاده از ناوگان عمومی توضیح داد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح جزئیات پیشنهاد طرح ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه کارت ملی از سوی مسافران در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی به منظور غربالگری و پایش مبتلایان به ویروس کرونا با اشاره به این مطلب که ارائه کارت ملی و چک کردن آن با بانک اطلاعات وزارت بهداشت برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری امکان‌پذیر نیست گفت: به نظر می رسد منظور ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کارت ملی برای استفاده از حمل و نقل برون شهری باشد.

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برای ارائه کارت ملی از سوی مسافران در زمان استفاده از ناوگان حمل و نقل درون شهری باید ناوگان مجهز به سیستم مخصوص و متصل به سامانه وزارت بهداشت باشد تا از طریق آن بتوان متوجه شد که آیا فرد به بیماری کرونا مبتلا است یا خیر؟ 

علیخانی گفت: به نظرم ارائه کارت ملی از سوی مسافران برون شهری و چک کردن آن با بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت در زمان دریافت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس های بین شهری بیشتر قابلیت اجرا شدن را دارد.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغیه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه به دست شهرداری تهران رسیده است یا خیر گفت: بر اساس پیگیری هایی که انجام داده ام، هنوز ابلاغیه ای در این زمینه به شهرداری تهران واصل نشده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد طرح ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه کارت شناسایی از سوی مسافران در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی درون شهری در پایتخت قابلیت اجرا شدن دارد یا خیر گفت: از نظر من این موضوع قابلیت اجرایی شدن در ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را ندارد و علت آن است که اتوبوس ها و قطارهای مترو مجهز به چنین سیستمی نیستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: برای ارائه کارت ملی و چک کردن آن با سامانه وزارت بهداشت جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به تجهیزات بسیار زیادی نیاز است چون اولا تمام ناوگان حمل و نقل همگانی شهر تهران باید به سامانه وزارت بهداشت متصل باشند و همچنین از آنجایی که مسافران زیادی در هر ایستگاه با سرفاصله مشخصی سوار اتوبوس و یا مترو می‌شوند انجام چنین طرحی امکان پذیر نیست.

علیخانی ادامه داد: فرض کنید در هر ایستگاه با خروج عده ای مسافر عده ای دیگر سوار می‌شوند که کارت ملی آنها باید چک شود؛ همین چک کردن زمان بسیار زیادی می برد و باعث ازدحام مسافرین می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: بنابراین بعید می‌دانم منظور رئیس جمهور محترم و ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کارت ملی جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، حمل و نقل درون شهری باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۴۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
ممکنه کسی ناقل کرونا باشه ولی تا بحال پیش پزشک نرفته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
می شه از وسایلی استفاده کرد که مسافران دست هاشون رو هنگام ورود به مترو و اتوبوس و تاکسی و هنگام اتمام سفر و خروج ضد عفونی کنند
از تب سنجی نمی شه استفاده کرد؟ حالت مانیتوری؟ تا کسانیکه تب دارند وارد نشوند
آخرین اخبار