پیش بینی برداشت ۲۷۰ تن زیتون در ارزوییه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه گفت: متوسط عملکرد زیتون طی سال زراعی جاری در هر هکتار ۳ تن است وپیش بینی می‌شود ۲۷۰ تن زیتون از باغ های ارزوییه برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه با اشاره به برداشت زیتون از باغ های ارزوییه گفت: برداشت زیتون در این شهرستان تا اواسط آذر ادامه دارد.

او افزود: سطح باغ‌های زیتون این شهرستان ۹۰ هکتار بارور و ۱۲ هکتار غیر بارور است و ارقام عمده شهرستان شامل روغنی، آربکین، کنسروالیا، مانزانیلا، زرد، آمیگدالویا و... است.

امیری تصریح کرد: محصول زیتون به صورت سبز برای ( کنسروسازی وترشی) وبه صورت سیاه که غنی از روغن است برای روغنگیری برداشت می شود ،مناطق کشت زیتون شهرستان شامل بخش مرکزی، صوغان و وکیل آباد است ،بهره برداران محصول تولیدی خود را برای فرآوری وروغنگیری به سیرجان ،جیرفت وخارج از استان ارسال می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه تصریح کرد: متوسط عملکرد زیتون طی سال زراعی جاری در هر هکتار ۳ تن است وپیش بینی می‌شود ۲۷۰ تن زیتون در این شهرستان تولید شود.

امیری افزود: برداشت به صورت سنتی وبا نیروی انسانی انجام می‌شود ودر زمان برداشت زیتون در این شهرستان زمینه اشتغالزایی ۵۰ نفر در روز فراهم می‌شود.

او گفت: نبود دستگاه‌های فرآوری در شهرستان و برداشت با نیروی انسانی وکمبود کارگر با توجه به شرایط کرونا ازجمله مشکلاتی است که کشاورزان درفصل برداشت زیتون در این شهرستان با آن مواجه هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.