برداشت بیش از ۷ هزار تن گردو در بردسیر

مدیر جهاد کشاورزی بردسیر گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷ هزار تن گردوی خشک شهرستان بردسیر وارد بازار مصرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رمضان سبک خیز، مدیر جهاد کشاورزی بردسیر گفت: بردسیر دارای ۳۴۰۰ هکتار باغ گردو است که از این سطح حدود ۲۹۰۰ هکتار گردوی بارور و حدود ۵۰۰ هکتار غیر بارور است.

او  افزود: به دلیل بارندگی و شرایط خوب آب و هوایی امسال محصول خوبی برداشت شده است و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷ هزار تن گردوی خشک  شهرستان بردسیر وارد بازار مصرف شود.

سبک خیز اظهار کرد: در اثر بی توجهی وسهل انگاری در سال‌های قبل آفت کرم خراط به ۱۶۵۰ هکتار از باغ های گردوی روستای بیدخوان آسیب زد و موجب آلودگی بیست تا هشتاد درصد درختان گردو شد.

او تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان طرح مبارزه تلفیقی علیه آفت کرم خراط در منطقه بیدخوان و روستای باب زیتون در سطح ۴۰ هکتار به صورت پایلوت با مشارکت بسیج سازندگی و شورای اسلامی زیر نظر کمیته فنی تحقیقات سازمان آستان انجام شد.

سبک خیز گفت: نتیجه مبارزه علیه این آفت در طرح پایلوت بردسیر که به مدت پنج سال ادامه داشت ، موفقیت آمیز بود که به تایید سازمان حفظ نباتات کشور رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسیر در پایان از کشاورزان گردو کار منطقه خواست تا درختان گردو را به حال خود رها نکنند و همیشه موارد آبیاری به موقع، تغذیه و میزان کود درختان را رعایت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
درخت گردو عجيب درخت خيلي خيلي أب بريه
آخرین اخبار