با پیگیری دستگاه قضا صورت گرفت؛

پرداخت ۱۸۸ میلیارد ریال از مطالبات کارگران قند بردسیر

رییس دادگستری بردسیر با اشاره به پرداخت ۱۸۸ میلیارد ریالی مطالبات کارگران قند بردسیر با پیگیری دستگاه قضا از پرداخت باقی مانده این مطالبات در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حسین رمضانی زاده، رییس دادگستری شهرستان بردسیر گفت: در ادامه حل مشکلات حقوقی و قضایی کارخانه قند بردسیر، پرداخت باقیمانده مطالبات کارگران این واحد تولیدی پس از تصویب موضوع در جلسه ۱۲ خرداد امسال ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضایی دادگستری کرمان و دستور رئیس کل دادگستری کل استان کرمان در دستور کار قرار گرفت.

 او افزود: اخذ سند تک برگ و سپس تغییر کاربری دو پلاک ثبتی تحت مالکیت شرکت قند بردسیر به مساحت مجموعا ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع  برای تفکیک و فروش اراضی از طریق مزایده و نهایتا پرداخت باقی مانده بدهی کارخانه در کم ترین زمان ممکن صورت پذیرفت و در مرحله قیمت گذاری از طریق کارشناس رسمی دادگستری و برگزاری مزایده قرار دارد.

 رمضانی زاده بیان کرد: کارخانه قند بردسیر از سال ۱۳۸۶ تعطیل شده و دارای بدهی‌های متعدد به اشخاص و کارگران و همچنین دارای مشکلات زیادی در سطح شهرستان بردسیر بوده که از مهرماه پارسال ضمن ورود جدی دستگاه قضایی استان، حل مشکلات حقوقی، قضایی و اجرایی به خصوص در رابطه با توقیف‌های متعدد نهاد‌های اجرایی و دولتی نسبت به تمامی اموال و املاک این کارخانه به صورت جدی دنبال شده است.

او افزود: براساس پیگیری‌های انجام شده تاکنون مطالبات ۶۴۲ نفراز کارگران به مبلغ تقریبی ۱۸۸ میلیارد ریال پرداخت شده و پرداخت باقی مانده مطالبات ۱۳۹ نفر از کارگران به مبلغ تقریبی ۶۰ میلیارد ریال در حال پیگیری است.

رییس دادگستری شهرستان بردسیر تصریح کرد: در ادامه انجام فرآیند پرداخت مطالبات کارگران، مشکل بازنشستگی تمامی کارگران واجد شرایط نیز حل شده است و آن‌ها پس از پرداخت مبلغ مابه التفاوت به سازمان تامین اجتماعی، با مراجعه به دادگستری و اخذ حکم قطعی از طریق واحد اجرای احکام مدنی مطالبات خود را در این خصوص دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار