نتایج آزمایش آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان‌شرقی منفی است

مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: نتایج آزمایش تمام نمونه‌ها و موارد مشکوک به آنفلوانزای پرندگان محلی و وحشی در استان منفی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، بهداد مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس پایش‌ها و آزمایشات انجام شده، مشاهده میدانی و گزارشات رسیده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان شرقی وجود ندارد.

او افزود: گروه‌های مشترک پایش و رصد محیط زیست و دامپزشکی برای سلامت پرندگان در آذربایجان شرقی  فعال هستند و بر اساس نمونه برداری‌های انجام شده تاکنون هیچ موردی از بیماری آنفلوانزا مشاهده نشده است.

بهداد گفت: نمونه برداری از تالاب‌ها و طیور بومی نشان می‌دهد که هیچ موردی از بیماری یاد شده در آذربایجان شرقی وجود ندارد و بر این اساس حیات وحش، طیور بومی و مرغداری‌های صنعتی استان از آنفلوانزای حاد پرندگان پاک هستند.

او افزود: تمام آزمایشات مربوط به آنفلوانزای پرندگان در عرض چهار تا پنج ساعت در آزمایشگاه‌های مجهز استان انجام می‌شود و تاکنون نگرانی از این بابت وجود نداشته است، ولی با این حال با حساسیت تمام و دقت کامل رصد و پایش آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان شرقی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.