شرایط جدید حضور در جایزه قلم زرین اعلام شد

انجمن قلم ایران مدنظر دارد امسال آثار ارسالی به جایزه ادبی قلم زرین را در دو قالب فایل الکترونیک و کتاب فیزیکی دریافت کند.

محسن پرویز، رئیس انجمن قلم ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایزه ادبی قلم زرین گفت: هرساله جایزه قلم زرین با مشکلاتی روبه روست از جمله آن‌ها می‌توان به تاریخ برگزاری این جایزه ادبی اشاره کرد. این رویداد زودتر از جایزه‌های ادبی دیگر و در ابتدای هر سال برگزار می‌شود؛ از این رو داوران در فرصت اندکی که در فصل بهار دارند باید آثار را داوری و برگزیدگان را اعلام کنند.


بیشتر بخوانید



وی افزود: برخی کتاب‌های منتشر شده اسفند ماه در بهار به بازار عرضه می‌شوند داوری نکردن این دسته از آثار به معنای محرومیت آن‌ها از شرکت در جایزه ادبی قلم زرین خواهد بود. سال گذشته همزمان با شیوع کرونا در زمینه تهیه، توزیع کتاب میان داوران و برگزاری جلسات داوری مشکل داشتیم؛ امسال مدنظر داریم آثار ارسالی به این جایزه ادبی را در دو قالب فایل الکترونیک و کتاب فیزیکی دریافت کنیم. بنابر شرایط برخی کتاب‌ها را به صورت پی دی اف، برخی هم در قالب کتاب فیزیکی دریافت خواهد شد؛ این مسئله قرار است در فراخوان جایزه ادبی قلم زرین درج شود.

رئیس انجمن قلم ایران ادامه داد: دریافت کتاب الکترونیک باعث می‌شود هم ناشران و مولفان بتوانند اثرشان را راحت به دبیرخانه جایزه ادبی قلم زرین بفرستند هم کار ارسال آثار برای داوران سهل شود. سال گذشته هم امکان ارسال فایل الکترونیک کتاب را برای ناشران فراهم کردیم، اما این امر میسر نشد. اختتامیه جایزه ادبی قلم زرین در ۱۴ تیرماه برگزار و برگزیدگان این جایزه ادبی در حوزه‌های شعر و داستان بزرگسال و کودک و نوجوان و نقد و پژوهش‌های ادبی معرفی می‌شوند.

پرویز بیان کرد: برای اینکه فرصت داوری آثار فراهم باشد داوران جایزه ادبی قلم زرین بهمن یا اسفند ماه مشخص می‌شوند و فعالیتشان را از همان زمان آغاز می‌کنند. اما به دلیل ادامه دار بودن ارسال آثار تا بهار، داوری اصلی آثار در اردیبهشت و خرداد ماه انجام می‌شود. اصل در جایزه ادبی قلم زرین بر این است که ناشران و صاحبان اثر کتاب خود را برای داوری در این جایزه ادبی ارسال کنند.

وی اظهار کرد: معمولا دبیر جایزه قلم زرین اواخر پاییز یا اوایل دی ماه انتخاب می‌شود و هنوز هیئت مدیره انجمن ادبی قلم، در این باره تصمیم نگرفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار