۸۰ درصد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی، بالای ۶۰ سال سن

خراسان جنوبی ششمین استان سالمند کشور است و ۸۰ درصد متوفیان کرونا در استان، بالای ۶۰ سال سن دارند.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: خراسان جنوبی، استانی سالمند است و از همان ابتدای شیوع کرونا به هم استانی‌ها این هشدار داده شد که مراقب سالمندانشان باشند تا این قشر آسیب پذیر از خطر کرونا مصون بمانند.

او با اشاره به آمار بالای متوفیان کرونا در بین سالمندان افزود: متاسفانه همچنان ۸۰ درصد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی را سالمندان به خود اختصاص می‌دهند که این خود اهمیت در خانه ماندن و پرهیز از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی را برای این قشر دو چندان می‌کند.

کاهش مبتلایان و فوتی‌های کرونا در دو هفته اخیر

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه با قدردانی از همکاری و همراهی مردم و اصناف در اجرای طرح محدودیت‌های کرونا گفت: در دو هفته اجرای موفقیت آمیز این طرح، میزان بستری بیماران تنفسی، کرونا مثبت و مرگ و میر در بسیاری از شهرستان‌ها کاهش یافت.


بیشتر بخوانید


او افزود: در نتیجه همکاری مردم، از ۷ شهرستان قرمز خراسان جنوبی، شش شهرستان به وضعیت نارنجی برگشتند و تنها شهرستان طبس در وضعیت قرمز مانده است که محدودیت‌های گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در آن تا یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

آمار واقعی مبتلایان و فوتی‌ها را صادقانه به مردم داده ایم

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر ارائه آمار درست مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا در استان، چه زمانی که اوضاع خوب بود و چه زمانی که از مهرماه شرایط خیلی بد شد، صادقانه آمار واقعی مبتلایان و متوفیان را به مردم ارائه کرده ایم و اینگونه نبوده است که آمار را دستکاری کنیم و آن را تغییر بدهیم.

او افزود: میزان مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال به دلیل رعایت‌ها و حساسیت‌های مردم خیلی کم بود و تنها ۴ درصد مردم درگیر این ویروس شدند، اما از ابتدای شهریور ماه و با کاهش حساسیتها، آمار مبتلایان و فوتی‌ها از میانگین کشوری هم بالاتر رفت و خراسان جنوبی را در وضعیت بحرانی قرار داد.

دهقانی تاکید کرد: کاهش آمار‌ها نباید به معنی عادی انگاشتن کرونا تلقی شود و تا زمانی که دارو یا واکسنی برای درمان آن کشف نشده، رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله اجتماعی، پرهیز از شب نشینی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و سفر‌های غیر ضرور تنها راه مقابله و شکست کرونا است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار