فرمانده آمریکایی: پکن در حال توسعه سریع ظرفیت‌های نظامی خود است

فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی در افغانستان به توسعه سریع ظرفیت‌های نظامی چین اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تریدر، استنلی مک کریستال، مشاور رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داد که آمریکا نمی‌تواند چین را به سرعت از اقداماتش بازدارد، زیرا پکن در حال توسعه سریع ظرفیت‌های نظامی خود است.

فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در مصاحبه‌ای با پایگاه آکسیوس در پاسخ به این سوال که آیا خیلی دیر است که چین را با استفاده از کمک متحدان آمریکا در آسیا از اقداماتش بازداشت، گفت: چین اکنون موشک‌های بسیار خوبی دارد و به سرعت نمی‌توان آن را از اقداماتش بازداشت.

او افزود: ما نگران هستیم که یک روز صبح از خواب بیدار شویم و ببینیم آن‌ها یک اقدام بزرگ انجام داده اند. مثلا فقط تایوان را موشک باران کنند.

چین از افزایش حمایت آمریکا از تایوان از جمله دو سفر اخیر مقامات ارشد یعنی الکس ایزر، وزیر بهداشت در ماه اوت و کراچ، که معاون وزیر امور خارجه در امور اقتصادی است، در ماه سپتامبر به خشم آمده است. آمریکا، همچون بیشتر کشور‌های جهان، روابط رسمی با تایوان ندارد‏، ولی بر اساس قوانین آمریکا، واشنگتن موظف است ابزار دفاع از خود را در اختیار تایپه قرار دهد. چین، تایوان را بخشی از خاک خود قلمداد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار