گذر از روزگار سیاه کرونایی با همکاری مردم

روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در شهر‌های مختلف باعث شد محدودیت‌های جدیدی از اول آذر ماه اعمال شود که باعث تغییر وضعیت کرونایی در برخی از شهر‌ها شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روند صعودی آمار ابتلا به کرونا در شهر‌های مختلف باعث شد محدودیت‌های جدیدی از اول آذر ماه اعمال شود که باعث تغییر وضعیت برخی از شهر‌ها شد و ادامه این روند تا نتیجه مطلوب جز با همکاری مردم میسر نمی‌شود در غیر این صورت بار دیگر روز‌های سیاه کرونایی باز خواهد گشت.

بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی از روز نخست آذر ماه در سراسر کشور به اجرا درآمد که بر اساس آن، شهر‌های کشور به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم بندی شدند و در هر دسته مشاغل خاصی اجازه فعالیت داشتند و همچنین ادارات دولتی نیز با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت کردند.
 

بیشتر بخوانید

 
رفت و آمد بین شهری خودرو‌ها نیز با پلاک غیربومی متوقف و در شهر‌های دارای وضعیت قرمز به جز مواردی که مجوز تردد دارند از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح روز بعد ممنوع شد.

استان ۶ و نیم میلیون نفری خراسان رضوی در آبان ماه شرایط سختی را از نظر شیوع کرونا گذراند به گونه‌ای که براساس اعلام مسئول کمیته اطلاع رسانی بیماری کووید ۱۹ در این استان، هفدهم آبان ماه شهر‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر، تربت‌حیدریه، گناباد، خواف، ششتمد و درگز در وضعیت بحرانی و سیاه شیوع کرونا قرار گرفتند و تعداد مبتلایان و فوتی‌های آن‌ها در حال افزایش بود.
 

بیشتر بخوانید

 

کاهش تعداد فوتی و بستری های کرونا

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز سی آبان و قبل از اجرای محدودیت‌های جدید ۱۳ هزار و ۲۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که از این تعداد سه هزار و ۴۴ نفر بستری و پنج هزار و ۷۵۶ نفر نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند. همچنین ۴۷۹ نفر نیز فوت کردند.
 
تعداد درگذشتگان ناشی از کرونا بعد از اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی که از اول آذر ماه آغاز شد، در روز سیزدهم آذر ماه کاهش یافت و بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت به ۳۵۸ نفر رسید و ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید شناسایی و هزار و ۹۲۱ نفر نیز بستری شدند.
 
گذر از روزگار سیاه کرونایی با اجرای محدودیت ها
 
این آمار نشان داد با وجود شناسایی بیشتر مبتلایان نسبت به قبل از اجرای این محدودیت‌ها تعداد افراد بستری شده و همچنین فوتی‌های کرونا کاهش یافته است.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت نقش دورهمی‌های خانوادگی را در گسترش کرونا ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به این آمار، جدی گرفتن، مسئولیت پذیر بودن، در خانه ماندن، پرهیز از تجمع و مهمانی‌ها نقش مهمی در روند نزولی ابتلا به کرونا ایفا می‌کند.

همچنین حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور نیز روز سیزدهم آذر ماه در حاشیه بهره برداری از فاز نخست واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی مشهد پیگیر وضعیت کرونا و شرایط شهر‌های خراسان رضوی بود و گفت: سلامت مردم در سراسر کشور مهم است و خراسان رضوی با توجه به میزبانی از زائران و مسافران دارای اهمیت مضاعف است. امیدواریم با همکاری و همراهی مردم به نقطه مطلوب برسیم.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی هم در پاسخ به رییس جمهور گفت: با دستور جنابعالی و اجرای طرح محدودیت هوشمند و انسجام خوبی که در این استان وجود دارد، از ۱۹ شهر دارای وضعیت قرمز کرونا در این استان ۱۵ شهر تغییر وضعیت دادند و وضعیت چند شهر نیز از نارنجی به زرد تبدیل شد.
 
او افزود: تعداد ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا پس از اجرای طرح محدودیت هوشمند کاهش یافت و روند نزولی پیدا کرد.
 
کاهش بستری های کرونا
 
 
کاهش ۳۳ درصدی مراجعه مردم به مراکز منتخب کرونا
 
 سید محمد کاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۳۲ درصد کاهش داشت، گفت: این مراجعات از دو هزار و ۵۰۰ نفر به هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

او افزود: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای از استان وضعیت سفید ندارد، ولی امیدواریم با ادامه همکاری‌های مردم ضمن ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا، به وضعیت سفید و مطلوب دست پیدا کنیم.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۶ هزار و ۸۳۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۳۴۷ نفر بر اثر بیماری کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۴۹ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده است.

همجنین تاکنون ۷۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.