ابلاغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به لارستان

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان ابلاغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر برومند از ابلاغ ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن برای ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان خبر داد و گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن محرومان با کارمزد چهار درصد و برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان بدون مسکن در این شهرستان برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

او بیان کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد از این میزان برای تعمیر و بازسازی برخی منازل آسیب دیده ناشی از زلزله های اوایل امسال در برخی مناطق شهرستان است، مابقی مبلغ ابلاغ شده در قالب کمک های بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی است.

برومند با اشاره به آغاز فاز نخست ساخت مسکن محرومان در شهرستان لارستان گفت: مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۲۷۰ متقاضی پرداخت شده و همچنین برای تمام افراد واجد شرایط نیز حساب بانکی در بانک مسکن افتتاح شده است.

او، برخی شرایط را برای افرادی را که مشمول دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در اجرای طرح مسکن محرومان هستند، شامل سرپرست خانوار بودن، داشتن واحد مسکونی در روستا یا بافت‌های فرسوده و همچنین سکونت در روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: مجموع کل زیربنای ساخت هر واحد مسکونی نیز حدود ۶۰ مترمربع است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان اضافه کرد: متقاضیان نباید تاکنون برای مقاوم سازی و ساخت مسکن از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وام دریافت کرده باشند.

برومند اظهار داشت: میزان سود تسهیلات مسکن برای متقاضیان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد چهار درصد است و اولویت پرداخت با روستاها و بافت های فرسوده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

پیش از این، میزان وام برای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال و میزان کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریال بود که با توجه به شرایط اقتصادی این میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پاسخگوی نیاز و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نبود.

او گفت: اکنون دولت با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کمک به مقاوم سازی مسکن در روستاها، محرومان و افراد نیازمند اقدام به افزایش میزان تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲۰۰ میلیون ریال در زمینه کمک بلاعوض کرده که به نظر می‌رسد تا حدودی می‌تواند در ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر موثر باشد.

لارستان فارس با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار