روسیه: برجام پایداری خود را اثبات کرده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین از توافق هسته‌ای ایران به عنوان توافقی که پایداری خود را اثبات کرده، نام برد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گوید توافق هسته‌ای ایران تاکنون پایداری خود را به اثبات رسانده است.

میخائی اولیانوف در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: ایده‌های تازه زیادی در ارتباط با برجام وجود دارد. (از جمله) قانونی که در پارلمان ایران تصویب شد و ایده تازه آلمان که در این باره مطرح شده است.

دیپلمات ارشد روسیه در ادامه متذکر شد: تنها سوالی که اغلب مطرح می‌شود این است که آیا برجام با وجود این خلاقیت‌ها می‌تواند موجودیت خود را حفظ کند؟ امیدواریم اینگونه باشد. تاکنون (برجام) پایداری خود را نشان داده است.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، روز جمعه در بیانیه‌ای از امیدواری کشورش به حصول توافق هسته‌ای گسترده‌تری با ایران سخن گفت. ماس در این باره در مصاحبه با مجله آلمانی «اشپیگل» گفت: «ما به دنبال توافق دیگری هستیم که جایگزین توافق فعلی شده و گسترده‌تر باشد».

سپس این مقام ارشد آلمان افزود: «از نظر ما این توافق کافی نیست».

به گفته ماس، انتظارات کشورش از ایران واضح است و آن عبارت است از: «عدم تجهیز به سلاح هسته‌ای و موشک بالستیکی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند».

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که این اتحادیه تاکنون هیچ کدام از تعهدات خود در برجام را اجرا نکرده است. کانال مالی ویژه برای ارتباط اقتصادی بین ایران و اروپا از جمله مهمترین تعهداتی بود که هرگز به آن عمل نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
عجب پایداریی داره این برجام!
آخرین اخبار