فارس رتبه دوم در صدور کشاورز کارت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به رتبه دوم فارس در صدور کشاورز کارت در کشور، گفت: کشاورز کارت راهکاری برای تامین نقدینگی و اطمینان از کیفیت کود و سم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر صبوری پور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به اینکه معرفی کشاورزان از طریق مدیریت‌های جهاد کشاورزی از ۱۵ روز گذشته شروع و تا کنون ادامه دارد،گفت: تاکنون ۳۹۰ کشاورز کارت صادر و به کشاورزان تحویل داده شده است در این راستا استان فارس در همکاری جهاد کشاورزی بانک کشاورزی و کشاورزان عزیز بعد از استان گلستان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

او، بیان کرد: تامین نقدینگی برای کشاورزان در آغاز فصل کشت همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان و کشاورزان بوده که همه ساله به صورت تسهیلات سلف با لحاظ منابع و مصارف شعب بانک و گردش حساب کشاورزان و با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

صبوری پور، تصریح کرد: در سال زراعی امسال با تدبیر وزیر کشاورزی و همکاری بانک کشاورزی علاوه بر تسهیلات سلف یکی از خواسته‌های دیرین کشاورزان تحقق پیدا کرد و کشاورز کارت با هدف خرید نهاده‌های سم و کود در محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا صادر شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ادامه داد: این تسهیلات با سود ۱۲ درصد به صورت یک ساله بدون لحاظ تسهیلات موازی قبلی با ضمانت یک کشاورز، معرفی جهاد کشاورزی و کنترل کشت این محصولات و ثبت نام در سامانه پهنه بندی داده‌ها و اطلاعات کشاورز صادر می‌شود.

او، افزود: کشاورز کارت در کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی و در آینده نزدیک سم فروشی‌های مجاز مورد تایید قابلیت خرید و استفاده را دارد  و علاوه بر تامین نقدینگی دغدغه خرید از مراکز مجاز و کیفیت نهاد‌ها را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار