کاهش خروج کالا به افغانستان از مرز دوغارون

با اجرای طرح مدیریت واحد در پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی تعداد مبادی خروج ناوگان حمل و نقل کالا از گمرک مرزی دوغارون به کشور افغانستان کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کریم نوایی نظامی مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: پیش از این برای عبور ناوگان حمل و نقل کالا از گمرک مرزی دوغارون به افغانستان سه خروجی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی دوغارون و پایانه مرزی دوغارون در نظر گرفته شده بود که با اجرای طرح مدیریت واحد در پایانه مرزی دوغارون خروجی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بسته شد و ناوگان حمل و نقل کالا در این منطقه به سوی پایانه مرزی دوغارون تغییر مسیر یافت.

او افزود: با این اقدام استقبال تجار و صاحبان کالا از تخلیه و بارگیری اقلام مورد نیاز کشور افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
بیشتربخوانید


مدیر پایانه مرزی دوغارون با اشاره به تغییر مسیر حرکت ناوگان حمل و نقل از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، ادامه داد: در سه روز گذشته از سوی افغانستان کامیون خالی برای بارگیری وارد این منطقه اقتصادی نشده که در روند تردد کامیون‌های حامل انواع بار، تخلیه و بارگیری کالا مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

نوایی نظامی بیان کرد: یکی از امتیازات منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نزدیک بودن آن به شهر هرات افغانستان به عنوان دومین بازار اقتصادی این کشور است که ۱۲۰ کیلومتر با دوغارون فاصله دارد.

او تصریح کرد: با هدف توسعه تجارت و رونق صادرات در گمرک مرزی دوغارون عوارض ناوگان حمل و نقل در پایانه مرزی دوغارون از ۲۴۵ دلار به ۱۲۰ دلار کاهش یافته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تاکید کرد: در حال حاضر خروج کالا از گمرک مرزی دوغارون از طریق ۲ خروجی از سمت پایانه مرزی دوغارون و بازارچه مرزی دوغارون انجام می‌شود.

انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.