پایین آمدن رتبه کسب و کار استان کرمان

استاندار کرمان گفت: استان‌هایی که زیرساخت، توان مالی و امکان سرمایه‌گذاری مانند کرمان را ندارند در تبصره ۱۸ جلوتر هستند، همین شرایط موجب پایین آمدن رتبه کسب و کار استان کرمان شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی زینی‌وند، استاندار کرمان در یازدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به نماینده شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: باید سریعا نسبت به دسته‌بندی و پالایش پرونده‌های متقاضیان وام اقدام کنند.

او افزود: کارگروه‌های رفع موانع، رونق تولید و پنجره واحد سرمایه گذاری هر هفته باید تشکیل شوند تا در سه ماه آینده ارتقای شاخص‌های استان را شاهد باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به درصد پایین پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در استان و نامطلوب خواندن عملکرد بانک‌های استان در این بخش گفت: آمار تسهیلات تبصره ۱۸ در کرمان خیلی وحشتناک است، دستگاه‌های بازرسی را فرا می‌خوانیم که چرا با وجود میانگین ۶۵ درصدی پرداخت کشور، در استان کرمان تنها ۱۸ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

علی زینی‌وند تصریح کرد: آمار و ارقام نشان می دهد که وضعیت استان در حوزه‌های مختلف خوب نیست در تسهیلات تبصره ۱۸ که امکانی برای استان بوده است، نشان از ضعف فراگیر در سیستم اداری استان در حوزه تصمیات وجود دارد و باید آن را به سرعت برطرف کرد.

استاندار کرمان از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان خواست تا پرونده‌های معرفی به بانک‌ها را طی یک هفته پالایش و دسته‌بندی کنند و موارد دارای امکان پرداخت را سریعا تعیین تکلیف کنند.

اوافزود: به رغم همه تلاش‌هایی که بانک‌های استان در موارد متعدد انجام داده‌اند، اما کوتاهی و ضعف بانکی در مسئله تسهیلات تبصره ۱۸ مشخص  است به احتمال زیاد پرونده‌های فراتر از اعتبار به بانک معرفی شده اند و دست آن‌ها در پالایش پرونده‌ها باز است.

استاندار کرمان تصریح کرد: استان‌هایی که زیرساخت، توان مالی و امکان سرمایه‌گذاری مانند کرمان را ندارند در تبصره ۱۸ جلوتر هستند، همین شرایط موجب پایین آمدن رتبه کسب و کار استان می‌شود.

او تاکید کرد: شورای هماهنگی بانک‌های استان با آسیب‌شناسی مسئله طی سه ماه آینده به سمت جبران گذشته اقدام کند و تا پایان سال تمام شاخص‌ها باید ارتقا پیدا کند.

زینی وند تشکیل هفتگی کارگروه رفع موانع و رونق تولید، پنجره واحد سرمایه‌گذاری را در راستای تسریع کار واحد‌ها تولیدی و اشتغالزایی ضروری دانست و گفت: سطح مدیران کرمان از میانگین کشور بالاتر است و پایین بودن شاخص‌های تسهیلات و ... اصلا در شان استان نیست، باید سریعا به سمت اصلاح بروید.

استاندار کرمان با بیان اینکه جلسات کارگروه رفع موانع تولید را شخصا شرکت می‌کنم، گفت: حوزه اقتصادی استانداری نیز باید فعال شود و روزانه جلسات کارگروه را برگزار کند تا یک ماه آینده تغییرات اساسی را شاهد باشیم.

اوافزود: بانک‌ها باید محکم کنار واحد‌های بزرگ باشند، اما اشتغال متوازن را واحد‌های متوسط و کوچک تامین می‌کنند که نباید زیر پر و بال واحد‌های بزرگ نابود شوند.

استاندار کرمان در خصوص کارخانه فرآوری طلای زرترشت گفت: این کارخانه نیاز به پروانه بهره‌برداری دارد، لذا صمت جنوب راسا نسبت به صدور مجوز بهره برداری اقدام کند و با توجه به ملاحظات زیست محیطی، طی یک ماه کارخانه با انتخاب مشاور باید برنامه عملیاتی خودشان را جهت رعایت ملاحظات محیط زیست ارائه دهند.

اوافزود: پروانه کارخانه مشروط داده می‌شود، در بازدیدی که داشتیم ملاحظات زیست محیطی درستی وجود دارد و باید آن‌ها را رفع کنند.

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: واحد‌های بزرگ سخت‌تر می‌توانند تسهیلات تبصره ۱۸ و رونق تولید را دریافت کنند، هدف ما این است که واحد‌های کوچک و متوسط را تا جای امکان حمایت کرده و پرداخت تسهیلات داشته باشیم.

اوافزود:در یازدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان در مورد مصوبات مهمی بحث شد از جمله تسهیلات برای رونق تولید، تبصره ۱۸ و یکی از نیاز‌ها برای رفع مشکل واحد‌های تولیدی استان کرمان بود که خوشبختانه با تاکیداستاندار مقرر شد که در جلسات پی گیری مربوط به تسهیلات به صورت روزانه برگزار شود ودر سیستم بانکی که جا‌هایی از آن مشکلاتی وجود دارد به سرعت برطرف شودتا واحد‌ها بتوانند در اسرع وقت تسهیلاتشان را از سیستم بانکی اخذ کنند .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار