صدور مجوز برداشت ۲۵۰۰ تن بذر گندم از ذخایر استان کرمان

استاندار کرمان گفت: مجوز برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از ذخایر استان را داده‌ایم و در صورت نیاز مجدد، مجوز را صادر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، استاندار کرمان به همراه موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی و شکراللهی نماینده مردم کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، فاریاب و منوجان ۱۳ و ۱۴ آذر ماه به منظور بازدید میدانی به پنج شهرستان جنوبی استان سفر کرد.

علی زینی‌وند در پایان سفر دو روزه خود به پنج شهرستان جنوبی استان کرمان به بازدید‌های میدانی خود از شهرستان‌ها و دسته‌بندی مشکلات آن‌ها با تلاش فرمانداران اشاره کرد و گفت: مشکلات را در بخش‌های زیرساخت، اشتغال، رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی و بررسی عملکرد معین‌ها انجام داده‌ایم.

او افزود: در جلسه اقتصاد مقاومتی پنج شهرستان جنوبی نیز برخی طرح‌های مهم تعیین تکلیف و بازه زمانی برای رفع مشکلات آن‌ها گذاشته شد.

زینی‌وند به مشکل بذر گندم مورد نیاز کشاورزان با توجه به زمان کشت اشاره داشت و افزود: مجوز برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم از ذخایر اداره کل غله را در استان داده‌ایم و با اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان، مشکل حل شده است، با این حال اگر نیاز مجدد در این زمینه باشد، مجوز‌ها را خواهیم داد.

او از برنامه‌ریزی برای رفع مشکل حمل و نقل محصولات کشاورزی جنوب خبر داد و تصریح کرد: درباره فروش محصولات کشاورزی مشکل کشوری وجود دارد، از آنجایی که زحمت تولید را کشاورز در چند ماه به دوش می‌کشد و در نهایت سود آن نصیب دلال‌ها می‌شود، پس باید تدبیر طولانی مدت و دقیق‌تر روی آن انجام گیرد.

استاندار کرمان گفت: اگر تعاون روستایی، اتحادیه‌ها و جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای ساماندهی به این مسئله در کوتاه‌مدت دارند، از آن استقبال می‌کنیم.

او افزود: سفر به حوزه جیرفت و عنبرآباد را هم در آینده نزدیک در برنامه‌های کاری خود قرار داده‌ایم تا با جمع‌بندی مباحث مربوط به جنوب استان، رصد مصوبات و تصمیم گیری‌ها را انجام دهیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار