آمادگی بسیج برای کمک به کاهش بی‌سوادی در فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: گروه‌های جهادی از آمادگی لازم برای همکاری با آموزش و پرورش در مسیر کاهش آمار بی‌سوادی برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار اسماعیل قزل سفلی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: بسیج همواره در عرصه‌های مختلف برای رفع مشکلات، در کنار مردم و همراه با مسئولان بوده است.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش در خط مقدم انسان‌سازی قرار دارد، انتظار از این تشکیلات را در ایران اسلامی، زیاد دانست و گفت: بسیج سازندگی نیز آمادگی دارد که با شتاب بخشیدن به شناسایی و پوشش افراد بیسواد جامعه، گامی اثربخش در تحقق عدالت آموزشی بردارد.

قزل سفلی با اشاره به فعال بودن بیش از ۲۶۰۰ گروه جهادی در عرصه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و در سراسر فارس، گفت: آمادگی لازم برای بهره بردن از این ظرفیت در مسیر آموزش و فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این آئین گفت: مسایل سخت و دشوار اجتماعی با استفاده از ظرفیت توده مردم در قالب بسیج قابل حل و مرتفع می‌شود.

اسماعیلی گفت: بحث فرهنگ مقوله اصلی انقلاب را تشکیل می‌دهد و امروزه بسیج به عنوان یک فرهنگ در چالش‌های حیاتی و اساسی حضور میدانی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در دنیا کسی نمی‌تواند ادعا کند که بی سوادی به صفر خواهد رسید، اما با اقدامات هدفمند و درست می‌توان آمار بی سوادان را کاهش داد.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری با تعیین بازه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هدف گذاری دقیقی برای تحت پوشش بردن بی سوادان جامعه داشتند و امروزه اگر از این گروه از افراد بی سواد، در جامعه باشد آثار تخریبی زیادی می‌تواند در محیط اطراف خود برجای بگذارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه امروزه سوادآموزی وارد سواد رسانه‌ای و دیجیتالی شده است، بیان کرد: امیدواریم این تفاهم نامه باعث شود ما بی سوادی را با اقدامی جهادی کاهش دهیم.

اسماعیلی گفت: سواد آموزی با همکاری بسیج سازندگی باید به فکر طرحی جهانی به مانند مدلی که در گذشته برای ریشه کن کردن فلج اطفال به کار برده شد، باشد.

براساس این تفاهم نامه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج سازندگی استان فارس برای شناسایی، جذب و ثبت نام مخاطبان سوادآموزی و همچنین برگزاری دوره‌های سوادآموزی توسط بسیجیان اجرایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار