آزادسازی حریم پل صفوی خرم‌آباد تامین اعتبار شد

استاندار لرستان گفت: اعتبار لازم برای آزادسازی اطراف پل تاریخی صفوی خرم‌آباد تامین و مغازه‌های این حریم با بیش از ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سیدموسی خادمی،استاندار لرستان اظهار داشت: آزادسازی حریم پل صفوی بخشی از طرح آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک در راستای ثبت جهانی است.

او با اشاره به وجود املاک و بنا‌های مزاحم و غیر اصولی در حریم این اثر تاریخی گفت: مغازه‌های پیرامون پل گپ، وجود بنا‌های مزاحم، جلوه و نماد قلعه را دچار مشکل کرده بود که پس از سال‌ها توانستیم با تأمین اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان اکثر این واحد‌ها را خریداری و تخریب کنیم.

او تصریح کرد: فضای آزادشده؛ پس از تخریب و بازسازی اصولی به محوطه پشت پارک قلعه اضافه می‌شود و محیط گردشگری دلنشینی ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: تعداد کمی از مغازه‌های اطراف پل صفوی به دلیل اختلاف و مالکان و انحصار ورثه تاکنون خریداری نشده است که امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

خادمی ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در دوره دوم، کمک به ساماندهی قلعه فلک الافلاک خرم آباد بوده است.

او با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چند حوزه انجام شده است اضافه کرد: محوطه سازی این بنای تاریخی در حال انجام است و ساماندهی فضای اطراف قلعه فلک الافلاک نیز با تکمیل احداث پادگان جدید سپاه و انتقال پادگان فعلی از اطراف این بنای تاریخی؛ انجام خواهد شد.

او افزود: ساخت و تکمیل پادگان جدید سپاه پاسداران با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام و بخش‌هایی از ساختمان‌های موجود در حال تحویل به میراث فرهنگی استان است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.