در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بازدید نمایندگان سازمان بازرسی از سطح پایتخت/ برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی چه اقداماتی انجام شده است؟

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران وضعیت پایتخت برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی را تشریح کرد.

اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح  دیدار امروز و بازدید نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور از نقاط مختلف شهر تهران اظهار کرد: امروز به همراه نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور در بازدیدی از مناطق مختلف شهر تهران از شمال تا جنوب را رصد کردیم و نمایندگان سازمان بازرسی وضعیت عملکرد هر یک از ستاد‌ها را مورد نظارت قرار دادند.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران برای جلوگیری از وقوع اتفاق‌های سال گذشته و غافلگیری در برابر بارش‌های برف و باران چه اقداماتی انجام داده است؟ اظهار کرد: از روز گذشته تا به امروز ۷۰ میلی متر بارش باران به صورت مستمر در شهر تهران داشته‌ایم، اما خوشبختانه گزارشی درباره آبگرفتگی وصول نشده است.

وی با اشاره به آبگرفتگی‌های شهر تهران افزود: خوشبختانه تاکنون آبگرفتگی در شهر تهران نداشته‌ایم و ابتدای سال پس از بارش باران‌های بهاری تمام نهر‌ها و مسیل‌ها لایروبی شدند و کار‌های عمرانی روی آن‌ها انجام شده است و ۵۳۰ کیلومتر از شهر تهران به صورت مستمر پاکسازی می‌شود.

عطایی در پاسخ به این سوال که برای برف و باران‌هایی که در پایتخت می‌بارد چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است؟ گفت: برای مقابله با سیل در شهریورماه وحدت رویه‌ای از سوی شهردار به مناطق ۲۲ گانه تهران ابلاغ شد تا به کمک آن رویه بتوانیم در برابر وقوع سیل‌های احتمالی مقاوم باشیم.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چه تجهیزاتی برای مقابله با سیل تامین شده است؟ گفت: در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه نمک‌پاش، شن پاش و ماشین‌هایی که دارای تیغه‌های برف نورد هستند تامین و در سطح شهر تهران تقسیم شده‌اند و ۵ سایت در سراسر شهر تهران تعبیه شده اند تا پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به مخزن‌های حاوی نمک و شن تصریح کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ مخزن شن و نمک در بزرگراه‌ها و سطح شهر قرار داده ایم و ۱۶۲ سایت اصلی و فرعی برف روبی در مناطق مختلف قرار داده ایم.

عطایی در پاسخ به این سوال که برای آمادگی در برابر آبگرفتگی‌های احتمالی که در نواحی مختلف شهر به وقوع می‌پیوندد، گفت: بیش از ۲۰۰ پمپ مختلف تامین شده تا اگر آبگرفتگی در هر یک از نواحی شهر تهران رخداد بتوان به کمک آن‌ها این موضوع را برطرف کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار