حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه ۱۴۰۰ نیازمند واکاوی دقیق است/ منابع و مصارف شرکت‌های دولتی زیر ذره‌‎بین مجلس

رئیس کمیسیون برنامه گفت: بودجه ۱۴۰۰ نیاز به نگاهی عمیق‌تر از گذشته دارد تا بتوانیم اصلاحات ساختاری را تا حد ممکن انجام دهیم.

بودجه ۱۴۰۰ نیازمند بررسی و واکاوی دقیق است/منابع و مصارف شرکت‌های دولتی زیر ذره بین قرار می‌گیردحمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: بودجه عمومی دولت حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است و بعضی از اعداد و ارقام‌ ذکر شده در بخش درآمدی و هزینه‌ای قابلیت تحقق ندارد.

وی افزود: دخل و خرج سال ۱۴۰۰ نیاز به بررسی و نگاهی عمیق‌تر از گذشته دارد تا بتوانیم اصلاحات ساختاری را تا حد ممکن انجام دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: ما باید به صورت دقیق منابع و مصارف شرکت‌های دولتی را بررسی و زیر ذره‌بین قرار دهیم تا اصلاحات لازم صورت گیرد.


بیشتر بخوانید

حاجی بابایی تصریح کرد: باید بودجه ۱۴۰۰ را بر اساس شرایط موجود کشور و وضعیت معیشتی مردم تنظیم شود تا بتواند به صورت کارآمد نیاز‌های کشور را برآورده کند.

وی با اشاره به میزان افزایش حقوق‌ها در سال آینده تأکید کرد: به نظر می‌رسد که افزایش حقوق‌ها در لایحه بودجه سال آینده بر اساس ۲۵درصد تعیین شده است، البته ما باید اعداد و ارقام را مورد واکاوی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بحث مالیات در لایحه بودجه گفت: درآمد کشور از طریق مالیات بر مبنای ۲۲۵هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که البته باید به صورت کارشناسی این ارقام را مورد بررسی و آنالیز قرار دهیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار