سالیوان از راهبرد اصلی بایدن در مذاکرات برجامی پرده برداشت

گزینه تصدی مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت جو بایدن مدعی شد با لغو تحریم‌های ایران زمینه گنجاندن موضوعات گسترده‌تر در مذاکره با تهران فراهم می‌شود.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، گزینه پیشنهادی جو بایدن برای تصدی مشاور امنیت ملی آمریکا از برنامه دولت او در قبال توافق هسته‌ای ایران پرده برداشت.

جیک سالیوان در نشست شورای مدیریت وال استریت ژورنال اعلام کرد دولت بایدن می‌خواهد از طریق بازگشت به برجام ایران را به پایبندی به مفاد این توافق وادشته و از این روزن برنامه هسته‌ای ایران را تحت کنترل خود بگیرد. مشاور امنیت ملی احتمالی آینده آمریکا گفت در عوض آمریکا آمادگی تبعیت از شروط مندرج در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را دارد. تصور می‌کنیم که این مسئله ممکن و شدنی است.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود بایدن تلاش خواهد کرد تا خسارات ناشی از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران را رفع کند. بازگشت دوباره به برجام، که به معنای لغو تحریم‌های میلیارد دلاری برای تهران است، زمینه ساز مذاکرات آتی درباره مسائل گسترده‌تر خواهد بود.

سالیوان همچنین در بخشی از صحبت هایش به تمجید از توافق‌های سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و وعده داد این اقدامات در دولت آتی واشنگتن دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا پیشتر در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود اگر ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازگردد، آمریکا نیز به این توافق بین المللی باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
امریکا شیرینی خورده شرط تعیین کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
الیته رئیس جمهور آمریکا شرط را برعکس عنوان کرده اگر آمریکا خسارتهای واردشده از برجام و اعمال شدیدترین تحریمها را جبران کند آنوقت ایران نیز به فاز عملی تعهدات برخواهدگشت . ایرانیها از غرب غیر وعده و نیرنگ چیز دیگری دریافت نکرده اند.
آخرین اخبار