شمارش حیات وحش در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمارش حیات وحش در مناطق گرمسیری حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش سالانه گونه‌های جانوری در مناطق حفاظت شده گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

اسدالله هاشمی گفت: از امروز شمارش سالانه گونه‌های جانوری در مناطق حفاظت شده نواحی گرمسیری استان آغاز شد.
هاشمی با بیان اینکه این طرح شمارش حیات وحش یه مدت ۴ روز اجرا می‌شود افزود: شمارش حیات وحش با همکاری ۲۷ گروه تشکل‌ها و معتمدان محیط زیستی مردم نهاد، و همیاران افتخاری انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه طرح شمارش حیات وحش توسط ۸۷  کارشناس و محیط بان اجرا می‌شود افزود: در این برنامه با ارزیابی اطلاعات مربوط به وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود حیات وحش، آمار برداری و  برای رفع مشکلات پیش روی محیط زیستی و حمایت‌های لازم، برنامه ریزی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع انواع گونه‌های جانوری شمارش می‌شود گفت: در این سرشماری  به روش مشاهده مستقیم ، وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز  مورد پایش قرار می‌گیرد.

هاشمی هدف از این سرشماری‌ها را برآورد جمعیت حیات وحش، در مناطق مختلف حفاظت شده عنوان کرد و افزود: در این سرشماری سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور آن‌ها در مناطق حفاظت شده در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.