مادران شیرده، دستور العمل های بهداشتی کرونایی را رعایت کنند

متخصص زنان، زایمان و نازایی در دانشگاه علوم پزشکی فسا، گفت: در دوران کرونا مادران شیرده می‌توانند بدون نگرانی و با رعایت دستور العمل های بهداشتی به کودک خود شیر دهند و رعایت این شیوه نامه‌ها را از یاد نبرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آمنه کشاورزی متخصص زنان، زایمان و نازایی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا، بیان کرد: مادران شیرده مبتلا به کرونا که حال عمومی مساعدی دارند می توانند با رعایت دستور العمل های بهداشتی و ضدعفونی کردن وسایلی که شیر با آن در تماس است شیردهی به نوزاد را انجام دهند.

او، تصریح کرد: بیشترین نوع انتقال ویروس کرونا از مادر شیرده به نوزاد از طریق تماس نوزاد با ترشحات تنفسی و دست آلوده مادر است البته احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آلوده بودن سطوحی که مادر و نوزاد با آن در ارتباط هستند، نیز وجود دارد.

کشاورزی، ادامه داد: مادران شیرده مبتلا به کرونا اگر بدحال  و شرایط وخیمی داشته باشند نباید به نوزاد خود شیر دهند زیرا در این شرایط باید نوزاد از مادر جدا شده تا زمانی که شرایط عمومی مادر ثابت و طبیعی شود و بتواند شیردهی را به صورت روزانه انجام دهد.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا، افزود: مادران  شیرده بهتر است شیر خود را بدوشند و برای این کار  دست‌های خود را ضد عفونی و از ماسک استفاده کنند و با وسایلی که از قبل استریل شده شیر را دوشیده و با کمک یک فرد سالم به نوزاد داده شود، در این خصوص بهتر است هیچ تماس پوستی میان مادر و نوزاد انجام نشود.

او، اضافه کرد: نوزاد را باید در اتاق جداگانه‌ای نگهداری کرد تا احتمال ابتلا کمتر شود، اگر اینکار امکان پذیر نیست باید یک پرده بلند از سقف تا پایین بین نوزاد و مادر قرار گیرد و نوزاد در فاصله حداقل دو متری از مادر باشد.

کشاورزی، اظهار کرد: افرادی که مسئول مراقبت و نگهداری از مادر و نوزاد می شوند باید سالم باشند و در این زمان برای کاهش فشار روانی بر مادر باید مادر توجیه شود که این جداسازی موقت بوده  و به نفع  نوزاد است.

متخصص زنان، زایمان و نازایی در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا، گفت: امکان انتقال ویروس از طریق جفت به جنین در مادران باردار یا از طریق ترشح شیر به نوزاد در مادران شیرده وجود ندارد.

او، بیان کرد: تغذیه با شیر مادر برای رشد نوزادان و تقویت سیستم ایمنی نوزاد مؤثر است و از نوزاد در برابر بسیاری از بیماری‌ها محافظت می‌کند، بنابراین قطع آن در روزهای شیوع کرونا توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار