مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از ابلاغ ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان موزه منطقه‌ای کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت : خوشبختانه با پیگیری‌های این اداره کل و حمایت‌های استاندار کرمانشاه و همراهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبلغ ۷۵ میلیارد ریال برای تکمیل بنای موزه منطقه‌ای کرمانشاه اختصاص یافت.

او گفت : بیش از چند دهه از شروع این پروژه ملی در استان گذشته است، ولی متاسفانه همچنان به سر انجام نرسیده و در بیش از یک دهه گذشته نیز در رکود کامل به سر برده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: پیگیری تکمیل پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه به عنوان نیاز ضروری استان و یکی از مطالبات همیشگی دوستداران میراث فرهنگی در یک سال گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که نهایتا امروز به سرانجام رسید و اعتبارات لازم به استان ابلاغ شده ست.

قادری با اعلام این که این مبلغ از محل اعتبارات ملی و پیرو سفر اخیر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان تصویب و ابلاغ شده است، افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه سریع‌تر این پروژه بزرگ به سرانجام برسد.

او تکمیل و راه اندازی موزه منطقه‌ای کرمانشاه را یک موفقیت بزرگ و تحولی عظیم در آینده حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان عنوان کرد.

موزه منطقه‌ای کرمانشاه یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های استان است که سابقه‌ای نزدیک به پنج دهه دارد، که متاسفانه از سال ۱۳۸۷ با رکود کامل در ادامه فرآیند تکمیل پروژه و تخصیص ردیف‌های اعتباری مواجه شده بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.