دیدار «عراقچی» با رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان

«سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران با «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در قصر سپیدار کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران با «عبدالله عبدالله»، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در قصر سپیدار کابل دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره‌ مذاکرات صلح، پیشرفت ها در مذاکرات دوحه، نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین صلح در افغانستان و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان در این دیدار از همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و حمایت از روند صلح قدردانی کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین با میرویس ناب، معاون وزیر امور خارجه و حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

سند جامع همکاری‌های بلندمدت، مذاکرات صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان و نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد اجماع منطقه‌ ای پیرامون وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی میان دو کشور و موضوعات مرتبط دیگر از محورهای رایزنی‌های عراقچی در کابل بود

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.