عراقچی: ایران از روند صلح افغانستان با محوریت دولت کابل حمایت می کند

معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان با محوریت دولت این کشور تاکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تهران، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان با محوریت دولت این کشور تاکید کرد.

سید عباس عراقچی در این دیدار به روابط نزدیک ایران و افغانستان اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از روند صلح در افغانستان با مالکیت دولت این کشور و مشارکت تمام گروه های سیاسی افغانستان از جمله طالبان حمایت می کند.

عراقچی همچنین بر لزوم حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان در دو دهه گذشته به ویژه قانون اساسی و ساختارهای دموکراتیک این کشور و اهمیت توجه به حقوق اقلیت های قومی و مذهبی و حقوق زنان در جریان مذاکرات صلح تاکید کرد و گفت: مشکلات ایجاد شده برای مردم افغانستان بر اثر رویکردهای اشتباه و سیاست یکجانبه گرایانه دولت آمریکا در ارتباط با روند صلح در آن کشور بوده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، نقش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) برای کمک به پیشبرد گفتگوهای بین الافغانی و میزبانی مشورت های بین المللی را نیز مهم دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان ملل در این خصوص آماده است.

دبورا لاینز نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت و مردم افغانستان، آمادگی سازمان ملل برای کمک به پیشبرد روند صلح در افغانستان را اعلام کرد.

در این خصوص طرفین با ابراز نگرانی از افزایش تلفات در جنگ افغانستان، کاهش خشونت ها را برای فراهم کردن فضای لازم در جهت پیشرفت در گفتگوهای بین الافغانی ضروری دانستند.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان همچنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح های اقتصادی برای توسعه زیرساخت های افغانستان و کمک به بهبود وضع معیشت مردم این کشور، اقدامات گذشته جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مهم دانست و ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه این گونه همکاری ها را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار