طی ۳ ماه صورت می‌گیرد؛

طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های استان کرمان

فرمانده انتظامی کرمان گفت: طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های استان کرمان از ۲۰ آذر آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند امسال به مدت ۳ ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در  مراسم آغاز طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های استان کرمان در سیرجان با تشریح اهداف این طرح گفت: این طرح از ۲۰ آذرماه آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند امسال به مدت ۳ ماه ادامه خواهد داشت و از آن زمان به بعد وارد طرح نوروزی خواهیم شد.

او با بیان اینکه بر اساس این طرح، ماموران پلیس راه، راهداری و امدادی با استقرار در جاده‌های استان کرمان به حادثه دیدگان و در راه ماندگان خدمت رسانی می‌کنند، افزود: در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، تلفات جانی ۲۱ درصد کاهش یافت؛ اما این آمار راضی کننده نیست و باید تلفات را به حداقل برسانیم.

سردار ناظری با اشاره به استفاده از تجهیزات مدرن در طرح زمستانی پلیس راه در جاده‌های استان کرمان بیان کرد: در این رزمایش طرح ترافیکی، علاوه بر به روز رسانی تمامی تجهیزات و امکانات، از پهپاد‌ها نیز برای کنترل محور‌ها استفاده خواهیم کرد و امیدواریم شاهد کاهش تلفات و روند امدادرسانی بهتر به مردم باشیم.

 سهراب بهاالدینی، فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از برگزاری این رزمایش گفت: هدف اصلی رزمایش زمستانی، ارتقای سطح آمادگی نیرو‌های عملیاتی و خدمات رسان در فصل سرما است و با توجه به استفاده از امکانات و تجهیزات جدید، امید است شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای نسبت به پارسال باشیم.

او با اشاره به اینکه رسیدگی و بررسی برخی مشکلات و نواقص محور‌های مواصلاتی سیرجان در ستاد مدیریت بحران صورت گرفته است و درصدد رفع مشکلات برآمده ایم؛  بیان داشت: متاسفانه برخی محور‌ها، از جمله محور سیرجان ـ بافت لاین دوم از بلورد به سمت بافت، هنوز مشکلاتی دارد که باید با حمایت مدیران استان برطرف شود.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان افزود: یکی دیگر از مشکلات محور‌های مواصلاتی، مسیر کوهستانی چهار گنبد از سمت بلورد و کرمان است که با توجه به سکونت زیاد در این منطقه و همچنین وجود معدن تخت گنبد با هزار و ۷۰۰ نفر کارمند در فصل زمستان با مشکلاتی روبرو  است که باید برطرف شود.

او با اشاره به کمبود تفویض اختیار برخی روسای ادارات شهرستان در فصل سرما با وجود مشکلات که موجب کندی روند خدمت رسانی به مردم می‌شود، تصریح کرد: با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا و با توجه به محدودیت‌ها، به شهروندان توصیه می‌شود به منظور کاهش شیوع همه گیری ویروس کرونا، از انجام سفر‌های غیرضرور در این مدت خودداری کنند و در صورت لزوم با همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ راهی سفر شوند.

انتهای پیام/ م 

برچسب ها: پلیس راه ، طرح ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار