عضو فقهای شورای نگهبان:

امروز منبر مهم است اما مهم‌‌‌ترین نیست

آیت الله خاتمی گفت: امروز نخبه فضای مجازی مبلغ برتر محسوب می‌شود و باید از این فضا برای نشر گسترده دین بهره برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید احمد خاتمی،عضو فقهای شورای نگهبان ظهر امروز در مراسم رونمایی از پنج اثر پژوهشی اداره کل پژوهش‌های اسلامی صداوسیما با اشاره به این که صدا وسیما باید پژوهشگران را سرمایه خود بداند،گفت: رسانه باید به نیاز‌های روز در پژوهش‌های خود توجه کند.


او با بیان این که اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه باید به گونه‌ای حرکت کند که بتواند مسائل و شبهات را پیشاپیش رصد و پاسخ آن را برای رسانه آماده کند، گفت: امروز منبر مهم هست، اما مهمترین نیست و (به جای آن) فضای مجازی گستره وسیعی پیدا کرده است.

امروز نخبه فضای مجازی مبلغ برتر محسوب می شود


آیت الله خاتمی با تاکید براین که امروز نخبه فضای مجازی مبلغ برتر محسوب می شود و از اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه انتظار می رود که بتواند در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای داشته باشد تا به نشر گسترده دین کمک کند، گفت: کارشناسی دینی کار بسیار مهم و بزرگی است و باید همان دقتی که در کارشناسی‌های دیگر لحاظ می شود در این مهم نیز رعایت شود.

او افزود: کارشناسان دینی باید قرآن و عترت و دفاع منطقی از مسائل را محور کار خود قرار دهند.

آیت الله خاتمی در پاسخ به برخی گفته‌ها که می گویند صدا وسیما در ۴۰ سالی که در دست شماست چه کردید، گفت: همین مقدار دینی که باقیمانده است حاصل همین تلاش هاست.

عضو فقهای شورای نگهبان این گفته‌ها را مغلطه دانست و افزود: در این چهل سال به اندازه چهارصد سال ما را بمباران کرده اند و صدا وسیما باید منبر گسترده نشر دین و ارزش‌ها باشد.

ظریفیان، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه هم در سخنانی به سابقه تاسیس ۲۶ ساله این اداره کل اشاره کرد و گفت: در این مدت یک هزار عنوان کتاب منتشر شده است.

هم زمان با هفته پژوهش در مراسمی از پنج اثر جدید پژوهشی اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه درباره شهید حاج قاسم سلیمانی و اخلاق رسانه با حضور آیت الله خاتمی رونمایی شد.

همچنین در این مراسم ضمن تجلیل از دو پژوهشگر و یک پژوهش یار برتر، استودیوی ویژه ضبط برنامه‌های تلویزیونی اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه با حضور آیت الله خاتمی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.