لزوم برخورد با کانون‌های وقوع جرم در شهرک صنعتی کرمان

معاون دادستان کرمان در امور پیشگیری از جرم گفت: باید برخورد با کانون‌های وقوع جرم شدت گیرد تا موقعیت نا امنی برای بزهکاران و مجرمین در شهرک صنعتی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رئیسی نژاد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان کرمان که در محل پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی، قضاییِ شهرک صنعتی برگزار شد، گفت: برگزاری این نشست در پایگاه پیشگیری گامی برای ساماندهی حاشیه نشینی در شهر کرمان است.

او با اشاره به اینکه وضعیت اسف باری در حاشیه‌های شهر وجود دارد که به دلیل نبود نظارت‌ها ایجاد شده و کسی هم پاسخگو نیست، افزود: از آنجا که ریاست قوه قضاییه دردی که مردم جامعه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را به خوبی می‌شناسد، به همین دلیل کوتاهی و ترک فعل‌های مسئولین را از طریق اعلام جرم دادستان‌ها به جد پیگیری خواهد کرد.

رئیسی نژاد تصریح کرد: بعد از استقرار پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی در شهرک صنعتی اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است.

او با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی و بسیج در شهرک صنعتی بسیار پررنگ و به چرخه اهداف پیشگیری از وقوع جرم کمک کننده است، گفت: در ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان مقرر شد نیروی انتظامی فعالیت خود را در شهرک صنعتی آغاز کند و اکنون آمادگی استقرار ایستگاه پلیس در شهرک صنعتی وجود دارد.

معاون دادستان کرمان در امور پیشگیری از جرم افزود: قاچاق سوخت، فعالیت کارگاه‌های ضایعاتی فاقد مجوز و وجود اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرک صنعتی به افزایش آسیب‌ها در این منطقه دامن می‌زند، به همین دلیل بایستی با کانون‌های وقوع جرم برخورد کرده و موقعیت نا امنی برای بزه کاران و مجرمین ایجاد کنیم.

رئیسی نژاد با تاکید بر اینکه آسیب‌های حاشیه شهر به ویژه در شهرک صنعتی، خوشایند نیست تصریح کرد: در زمینه معتادین متجاهر باید بهزیستی سهمیه بیشتری را به شهرک صنعتی اختصاص دهد، به علاوه وجود نخاله‌های ساختمانی در این منطقه وضعیت مناسبی ندارد و زیباسازی شهر هم باید مد نظر باشد.

او یکی از عوامل موثر در وقوع بزهکاری را تاریکی معابر دانست و تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق باید به منظور تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز شهرک صنعتی اقدام کند چراکه موجب بروز حوادث خطرناکی شده و می‌شود.

معاون دادستان کرمان به مهلت ۱۵ روزه برای انتقال کوره‌های آهک پزی از شهرک صنعتی نیز اشاره و تاکید کرد: فعالیت این کوره‌ها اقدام علیه بهداشت عمومی است و بعد از مهلت تعیین شده در صورت انتقال نیافتن، پلمب خواهند شد.

او افزود: از این پس نباید اجازه تصرف و ساخت و ساز‌های غیرمجاز داده شود و این امر مستلزم همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها است که امیدواریم با همدلی به شرایط مطلوبی که با انصاف و عدالت هم سازگار باشد، دست یافته و در نتیجه اقدامات مطلوب را به سایر نقاط حاشیه شهر کرمان تسری دهیم.

در این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: سند ۱۸۸ هکتار از اراضی شهرک صنعتی اتخاذ شده و مشکلی برای تحویل به شهرداری وجود ندارد.

روحانی افزود: متاسفانه طی سال‌های ۸۸ تا ۹۱ به دلیل نبود وجود یگان حفاظت از اراضی در اداره راه و شهرسازی، میزان ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تصرف اراضی در شهرک صنعت افزایش یافته، اما در حال حاضر این تصرفات به صفر رسیده است.

او تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال که رئیس کل دادگستری استان خواستار پیگیری و در نهایت بازپس گیری تصرفات اراضی دولتی شده است، آماده ایم قبل از اقدام در این خصوص ابتدا تصرفات نابجا را تخریب و به شدت از تصرف مجدد مراقبت کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار