ارائه ۲ هزار مورد ارشاد و معاضدت قضایی در کرمان

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کرمان گفت: قرارگاه معاضدت حقوقی و قضایی در استان کرمان، امسال با احتساب فعالیت‌های سابق، بالغ بر ۲ هزار مورد ارشاد و معاضدت قضایی را به انجام رسانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین مهدی پور، مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کرمان با اشاره به فعال شدن قرارگاه معاضدت حقوقی و قضایی در استان از هفته قوه قضاییه امسال، گفت: این قرارگاه  که با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه فعال است، با احتساب فعالیت‌های سابق در حوزه ارشاد و معاضدت قضایی، امسال بالغ بر ۲ هزار مورد ارشاد و معاضدت قضایی را به انجام رسانده است.

او افزود: در تداوم طرح ابتکاری کرمان با عنوان هر مسجد یک حقوقدان و با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹، ساز و کار‌های ارتقای دانش حقوقی افراد و ارائه آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم به آن‌ها در قالب قرارگاه معاضدت حقوقی و قضایی در استان کرمان و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی دنبال شده است.

مهدی پور با اشاره به ایجاد زمینه‌های ارائه معاضدت‌های قضایی به صورت تلفنی و آنلاین،  بیان کرد: قرارگاه معاضدت حقوقی و قضایی در استان کرمان با تکیه بر لزوم تکریم مراجعان، ضمن تکریم ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به افرادی که در مراجعه به مجموعه‌های قضایی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارند، راهنمایی‌ها و مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌کند.

او با اشاره به اینکه پارسال گروه‌های جهادی به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی این کانون تشکیل شده است، تصریح کرد: به منظور شبکه سازی در بسیج حقوقدانان استان کرمان، تشکیل انجمن‌های قضات، وکلا، سردفتران ازدواج و طلاق، سردفتران دفاتر اسناد رسمی، اساتید، دانشجویان و پیشکسوتان قضا و حقوق برنامه ریزی شده و در حال اجرا است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.