قائم‌مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

اوایل سال ۱۴۰۰ نیازمند تامین سرمایه جدید هستیم

کشمیری گفت: اوایل سال ۱۴۰۰ ظرفیت‌ مالی صندوق نوآوری به پایان می‌رسد و برای ورود به فضا‌های کاری بعدی نیازمند تامین سرمایه جدید هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کشمیری قائم‌مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست امضای توافق‌نامه هم سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری در طرح‌های فناورانه پارک‌های علم و فناوری، گفت: تغییر نگاه و رویکرد‌ها در صندوق نوآوری و شکوفایی و ایجاد ظرفیت‌های خوب برای وزارت علوم فراهم شده که فرصت مغتنمی برای مجموعه وزارت علوم است. 

کشمیری ادامه داد: طرح هم سرمایه گذاری رویداد ویژه‌ای است که امسال برای پارک‌های فناوری ایجاد شده است. روسای پارک‌های علم و فناوری و مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری زحمات زیادی را کشیده اند و تلاش شده تا طرح‌ها نهایی شوند.

قائم‌مقام معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار کرد: ظرفیت‌های کاری صندوق نوآوری نیازمند پشتیبانی دولت در منابع است. اوایل سال ۱۴۰۰ ظرفیت‌های مالی صندوق به نقطه انتهایی خودش می‌رسد و برای ورود به فضا‌های کاری بعدی نیازمند تامین سرمایه جدید هستیم.

عضو هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: امیدوار بودیم که بند قانون برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امسال در بودجه احیا شود که متاسفانه باز هم شاهد تامین بودجه برای این شرکت‌ها نبودیم.

او یادآوری کرد: برای کمک به صندوق نوآوری و شکوفایی در شرایط موجود می‌توان از سه روش تامین منابع از صندوق توسعه ملی، احیا کردن بند قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و قول رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تامین ۳ هزار میلیارد سرمایه برای صندوق استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار