اقبال واحدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در هیچ نقطه از کشورم احساس غریبی نمی‌کنم

واحدی گفت: در روستا‌های مختلف به گونه‌ای از گروه ما استقبال می‌کنند که هیچ جا احساس غریبی نمی‌کنم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح بخیر ایران یکی از برنامه‌های صبحگاهی قدیمی رسانه ملی است. مجریان توانمند رسانه ملی در این برنامه صبحگاهی حضور داشتند و خیلی از تازه کارها با حضور در صبح بخیر ایران به شهرت رسیدند. برنامه‌ای که شاید بیش از هر برنامه تلویزیونی دیگری نام اقبال واحدی را به ذهنمان می‌آورد.

حالا چند سالی است واحدی با برنامه «مستقیم آبادی» با محوریت موفقیت کارآفرینان در شهر‌های کوچک و روستا‌ها روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

این برنامه که در گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما تهیه شده است با به تصویر کشیدن مدرن شدن فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و صنایع روستایی به مهاجرت معکوس روستاییان هم اشاره می‌کند. نگاهی به صادرات تولیدات این مراکز و تلاش برای کم کردن وابستگی به درآمد نفت یکی دیگر از اهداف برنامه «مستقیم آبادی» است.

اقبال واحدی درباره برنامه مستقیم آبادی به خبرنگار ما گفت: در آمار گیری میدانی که داشتم، متوجه علاقه مردم به این برنامه شدم. بارها در مواجهه با مخاطبان برنامه از من دعوت شد که به شهر و روستایشان بروم. این ها نشان می دهد، «مستقیم آبادی» در بین مردم برنامه شناخته شده است. 

اقبال واحدی

وی درباره اهمیت روستا و روستان نشینان اظهار کرد: اگر روستا‌های ما رونق نگیرد، شعار استقلال محقق نمی‌شود. بعد از تقسیم اراضی در سال ۴۲ عملا قابلیت تولید کنندگی از روستاییان گرفته شد و آن‌ها به مصرف کننده حاشیه نشین تبدیل شدند. باید سعی کرد که با اهمیت دادن به روستا‌ها، مهاجرت معکوس انجام شود. در برنامه مستقیم آبادی سعی می‌کنم، افرادی که با چشم باز به روستا برگشته اند و موفق شده اند را برای به مردم معرفی کنم. در دیگر کشور‌ها هم برای امنیت اقتصادی به روستا‌ها مانند یک کارخانه تولیدی نگاه می کنند. در کشور‌های توسعه یافته برای روستا‌ها خط راه آهن و جاده‌های دسترسی برای انتقال سریع محصولات در نظر گرفته می شود.

واحدی درباره دیگر اهداف بیان کرد: یکی از اهداف اصلی «مستقیم آبادی» نشان دادن افراد موفق کاری و مالی در روستاست؛ می‌خواهیم با این کار جوانان را به انتخاب رشته‌هایی با مضمون تولیدات روستایی تشویق کنیم. اگر ما کشاورز یا دامداری موفق را در رسانه معرفی کنیم، در روند آموزش تولیدات روستایی اتفاقات خوبی رخ می دهد.  

وی درباره علاقه خود به این عرصه گفت: یکی از نکاتی که خیلی دوست دارم به آن پرداخته شود، مزرعه‌ها و فعالیت‌های روستایی است که خانوادگی اداره می‌شود. فرزندی که در سنین کودکی با فضای کشت و کار، دامداری، خوراک محلی و پرورش طیور بزرگ می‌شود، در سنین نوجوانی از شاگردی به درجه استادی رسیده است. به این ترتیب یک جوان ۳۰ ساله روستایی، ۲۰ سال سابقه کار در کسب و کار خانوادگی دارد و تمام فکر و ذکرش ارتقاع این محیط است.

اقبال واحدی

مجری برنامه صبح بخیر ایران درباره فعالیت برنامه سازان در دوران کرونا اظهار کرد: اگر خدا قبول کند ما هم در دوران کرونا عضو سربازان جبهه سلامت در بُعد تولید برنامه هستیم. مشکلاتی داریم، اما خوشبختانه در بیشتر روستا‌ها وضعیت کرونا مناسب است.

وی ادامه داد: در یکی از سفرها بزرگ عشایر که فردی آگاه و خوش مشرب بود؛ وی می‌دانست که من حدود ده سال پیش بیماری قلبی داشتم و خالصانه می‌گفت که ما برای سلامتی شما در آن زمان دعا می‌کردیم. چه لذتی از این بالا‌تر که من هیچ جا در کشورم احساس غریبی نمی‌کنم.

اقبال واحدی

واحدی درباره اینکه آیا از سفر كردن به مناطق مختلف ایران خسته‌ شده است، گفت: فکر می‌کنم کسی از کار خسته می شود که نتیجه کار برایش ملموس نباشد. هر وقت به سفر کاری می روم، حتی اگر آن محل برایم تکراری باشد، باز هم برایم دست آورد جدیدی دارد. در هر سفر انگار یک کتاب مطالعه کردم. تشنه ادامه این کار هستم؛ چراکه انقدر برایم شیرین است، فکر کار دیگری به ذهنم خطور نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۸:۵۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بله من هم اگه با پول سیما مسافرت میکردم و ده نفر خدمتگزار داشتم که تر و خشکم میکردند . ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
چقدر کامنت ها منفیه؟
من خیلی آقای واحدی رو دوست دارم. از بچگی اول صبح به مردم انرژی مثبت می داد و مجری گریش هم کاملا از فضای نسبتاً خشک دهه هفتاد به دور و جدید بود.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۶:۰۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
در هیچ نقطه از کشورم احساس غریبی نمی‌کنم !!! هر کس دیگری هم جای شما بود همینو می گفت جناب مستقیم به طرف عشق و حال در تفرجگاهای آبادی با بوجه بیت المال مسلمین و حقوق ثابت خوب پایدار و مزایای عالی و شغلی تمیز با امکانات ویژه و همراهان خوب دیگه بگو چی کم و کسری داری ؟ !!! .
والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بله دیگه همه ایرانو گردیدی همه تورومی شناسن نبایدهم احساس غریبی کنی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بخدا از خدامه که من جای او کار می کردم. بهترین جاها و با بهترین پذیرایی و خوشگذرونی و همه اش با هزینه مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۸ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
فقر خبر نیست در موسسه ی شما..فقر فرهنگیست که مردگانش حرف می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بیست پنج ساله ایران را میگردی با پول مردم و حالش را مبری ،برو کنار یکی دیگه این فیض را ببره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
بنده خدا باورش شده! نمیدونه اش بدون نخود نمیشه!
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۰:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
فقط تو ایرانه که کسی که نمی تونه درست صحبت کنه با رابطه میشه مجری که باید ظاهرو گفتار و .... قوی داشته باشه
صبح بخیی اییان
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۹:۴۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
مگر صدا و سیما ارث پذری افایان اخمد زاذه. واحدی و شجاعی مهر است که ول کن نیستند ؟ ایا قانون تازنشستگی شامل حال اینها نمی شود ؟