تعویض شبکه‌های سیمی به کابل،دلیل خاموشی‌های با برنامه در لارستان

شرکت توزیع نیروی برق لارستان با جابه جایی و تغییر شبکه های سیمی به کابل خود نگهدار خاموشی‌های با برنامه را در دستور کار این شرکت قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین دامن کشان مدیر توزیع نیروی برق شهرستان لارستان، گفت: تمام شبکه های فشار ضعیف سیمی در لارستان که متوسط عمر آن ها کمتر از ۲۵ سال تخمین زده می شود تا پایان دی ماه امسال به کابل خودنگهدار تبدیل می شوند.

او، بیان کرد: درفرآیند اجری این طرح که حدود ۳۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در سطح شهرستان لارستان جایگزین شبکه سیمی می شود و همزمان ۱۴۵ پایه فرسوده شبکه های توزیع نیز تعویض می شوند.

دامن کشان، تصریح کرد: کار تعویض شبکه های سیمی برق در شهرستان لارستان که بر اساس یک طرح ملی از اوایل آذرماه امسال آغاز شده بر اساس برنامه ریزی تا پایان دی ماه امسال به پایان می رسد.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان لارستان، ادامه داد:کابل های خودنگهدار دارای هادی آلومینیومی و عایق پلی اتیلن شبکه ای یا کراس لینک هستند و برای نصب این کابل ها برروی پایه ها نیاز به یک سیم نگهدارنده دارد که جنس این سیم برای کابل های فشار قوی از فولاد و برای کابل های فشار ضعیف از آلیاژ آلومینیوم است.

او، افزود: در حقیقت این کابل ها برای تامین و توزیع جریان برق در خطوط هوایی با ویژگی کارایی بالا و هزینه کم به کار می رود.

دامن کشان، اضافه کرد: یکی از اهداف اساسی تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار افزایش تاب‌آوری شبکه های توزیع و ضرورت باز سازی شبکه های فرسوده است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان لارستان، اظهار کرد: مقاوم سازی و افزایش پایداری شبکه، حذف خطر برق گرفتگی، حفظ محیط زیست با کاهش یا حذف هرس درختان، زیباسازی مبلمان شهری و حذف خطر سرقت شبکه های مسی از دیگر مزایای مثبت در تعویض شبکه های مسی به کابل خود نگهدار است.

او،  شمار مشترکان برق در این شهرستان را حدود ۹۷ هزار نفر برشمرد و گفت: ۷۷ درصد مشترکان برق مصرفی در حوزه خانگی، دو و نیم درصد کشاورزی، ۶ درصد عمومی، ۱۴ درصد تجاری و نیم درصد صنعتی است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار