انعقاد قرارداد دریافت خوراک گازی اتان در پتروشیمی امیرکبیر

پتروشیمی امیرکبیر با انعقاد قرارداد ۱۰ ساله خرید خوراک اتان از پالایشگاه گاز بیدبلند، گامی بلند در زمینه تحقق تامین پایدار خوراک گازی و رفع مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش تاریخی خود برداشت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبد الکریم پهلوانی مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر گفت: پیش‌تر قرارداد خرید خوراک اتان از پالایشگاه گاز بیدبلند را برای مدت ۳ سال منعقد کرده بودیم، اما اکنون پس از رایزنی و توافقات جدید با هلدینگ خلیج فارس و پالایشگاه مدت قرارداد مذکور را به ١٠ سال افزایش داده ایم.

او در ادامه بیان داشت: این رویداد مهم که از سوی سامانه کدال به اطلاع سهامداران نیز رسیده است، چشم انداز، آینده و سودآوری این شرکت را به امری درخشان و جذاب برای سهامداران تبدیل کرده است.

پهلوانی افزود: همواره ۳۰ تا۳۸ درصد ظرفیت طراحی خوراک گازی اتان در پتروشیمی امیرکبیر طی سال‌های گذشته تأمین شده است. اما با انعقاد قرارداد ده ساله با پالایشگاه بیدلند، ضمن مرتفع شدن مسئله تامین پایدار خوراک، ظرفیت کوره‌های گازی مجتمع به ظرفیت اسمی تعیین شده یعنی۲۳۳ هزارتن درسال خواهد رسید.

 مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر ادامه داد: دسترسی پایدار به خوراگ گازی اتان با توجه به ضریب تبدیل ۸۵ درصدی این نوع خوراک به گاز اتیلن و قیمت مناسب آن نسبت به خوراک‌های مایع، از تخریب کوره‌های گازی مجتمع و افزایش تعداد دفعات عملیات decock ممانعت به عمل آورده و در پی این تحولات شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در سودآوری شرکت خواهیم بود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به محاسبات مالی و اقتصادی ۸۵-۷۰درصد قیمت تمام شده پتروشیمی امیرکبیر را خوراک به خود تخصیص می‌دهد. پیش بینی می‌شود با انعقاد این قرارداد، سودآوری شرکت رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.