خرمشهر همچنان درگیر آبگرفتگی و پس زدگی فاضلاب است

معاون امور عمرانی فرماندار خرمشهر از تداوم مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب ناشی از بارندگی‌های هفته گذشته در برخی مناطق جنوبی این شهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید جواد موسوی معاون امور عمرانی فرماندار خرمشهر در نشست ستاد بحران شهر خرمشهر، گفت: در بارندگی اخیر تمام نیروهای آبفا و خدمات شهری شهرداری خرمشهر در صحنه حاضر بودند و مشکل گرفتگی آب باران را رفع کردند اما در برخی از مناطق هنوز پس‌زدگی فاضلاب و آب‌های سطحی وجود دارد.

او افزود: مناطق جنوبی خرمشهر همچون کوی طالقانی، کوی سوم خرداد و مولوی به دلیل مشکلات زیرساختی در بارندگی اخیر دچار آب‌گرفتگی شده‌اند و هنوز پس‌زدگی فاضلاب در این مناطق وجود دارد.

معاون عمرانی فرماندار خرمشهر عنوان کرد: باید از قبل از بحران مشکل دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در این مناطق رفع و یا به حداقل برسد.

موسوی به بارندگی‌های پارسال اشاره کرد و گفت: پارسال در شمال خرمشهر آبگرفتگی در مناطق کوی بهروز، کوی آریا و دیگر مناطق شهر بیشتر از امسال بوده است و حدود منازل ۷۰۰ خانوار در آن سال خسارت دیده‌اند.

او ادامه داد: اما ساماندهی ایستگاه پمپاژ ایران زمین و تعویض خط انتقال فاضلاب کوی بهروز موجب شد که امسال در شمال خرمشهر هیچ‌گونه مورد آبگرفتگی در این مناطق وجود نداشته باشد.

معاون امور عمرانی فرماندار خرمشهر بر بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های خرمشهر به عنوان اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد و افزود: شهرداری و آبفا با همکاری شرکت‌های توانمند باید تجهیزات مورد نیاز خود را درخواست کنند و شهرداری در برنامه کوتاه‌مدت خود برای اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در مناطق بحرانی این شهر تلاش کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.