اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در مناطق مختلف خرمشهر

شهردار خرمشهر گفت: ۴۰ کیلومتر سامانه دفع آب‌های سطحی در خرمشهر وجود دارد که برای اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در دیگر مناطق، قرارداد اولیه با یکی از شرکت بخش خصوصی منعقد شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،منصور علوانی شهردار خرمشهر دیروز در نشست ستاد بحران شهر خرمشهر، گفت: برای رفع مشکل آب‌های سطحی در مناطق بحرانی خرمشهر همچون خیابان بختور، کوی بوستان، کوی عباره و مولوی یک کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد.

او افزود: همچنین با مشارکت و همکاری اداره آبفا در کوی مولوی کار لوله‌گذاری به طول دو هزار متر انجام شد.

شهردار خرمشهر با بیان اینکه پس از دو بارندگی در خرمشهر مشکل آبگرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب در مناطق بحرانی شهر به وجود آمده است، از ساماندهی ایستگاه‌های پمپاژ در مناطق بحرانی خبر داد و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ جوابگوی این حجم آب نیست اما قرار است تعداد پمپ‌ها اضافه شود.

او افزود: مسیری از ایستگاه پمپاژ طالقانی به نهر چاسبی به طول ۷۰۰ متر طراحی شد و امید است در چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

فاخر ربیعی فر رئیس شورای شهر خرمشهر هم در این نشست گفت: با وجود سازمان منطقه آزاد اروند، نباید بحرانی در سطح شهر وجود داشته باشد اما هیچ توجهی از این بابت توسط این سازمان وجود ندارد و اعتباراتی در این خصوص به شورای شهر نیز اعلام نشده است.

او با تأکید بر اینکه یکی از اهداف منطقه آزاد، توسعه مناطق کم برخوردار شهری و رسیدگی به این مناطق است، افزود: با همت دستگاه‌های اجرایی مشکل آب‌گرفتگی در سطح شهر تا حدودی رفع شد اما مشارکت دستگاه‌های توانمند در رفع مشکل مناطق بحرانی ضروری است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.